طرح قرآنی شهید آرمان در ۳۵۲ محله شهر تهران کلید خورد
کد خبر: 4150486
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مهدی سیفی:

طرح قرآنی شهید آرمان در ۳۵۲ محله شهر تهران کلید خورد

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در همایش «سفیران قرآنی آرمان» با اشاره به آغاز طرح قرآنی تابستانه شهید آرمان در مقیاس ۳۵3 محله شهر تهران گفت: براساس این طرح تلاش می‌کنیم هر مسجد را در هر محله به یک مدرسه و خانه قرآن سرای محله وصل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش «سفیران قرآنی آرمان» با‌هدف گردهمایی مسئولان خانه‌های قرآن و عترت و موسسات قرآنی مردمی محلات ۳۵۳گانه شهر تهران و آئین رونمایی از طرح تابستانی آرمان صبح امروز دوشنبه، پنجم تیرماه با حضور امین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد، مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، مهدی سیفی، رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران و مسئولان خانه‌های قرآن و عترت و موسسات قرآنی مردمی محلات ۳۵۳گانه شهر تهران در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

مهدی سیفی، رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، گفت: امیرالمومنین(ع) در روایتی به اهل قرآن اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «أهلُ القرآنِ أهلُ اللّه ِ و خاصَّتُهُ. اهل قرآن، اهل خدایند و خاصّان درگاه او»؛ خوشا به حال شما عزیزان که در محلات شهر تهران اهل قرآن هستید و در فواصل مختلف مدیریت شهری، گردی را از مهجوریت قرآن برمی‌دارید.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری تهران با حضور شهردار محترم و معاون فرهنگی ایشان اتفاقات خوبی طی مدت تصدی‌گری ایشان در عرصه فرهنگ و قرآن رخ داد و تلاش می‌کنیم در تابستان برنامه‌های مختلفی را با محوریت طرح شهید آرمان علی‌وردی آغاز کنیم.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ادامه داد: برکسی پوشیده نیست که دشمن آتش خودش را تهیه کرده و برای فتنه و عملیات دیگری علیه اسلام و قرآن آماده می‌شود. لازمه‌اش این است که ما هم در تهران خود را برای خنثی‌سازی عملیات دشمن آماده کنیم. یکی از مهمترین اقدامات پرداختن به اعتلای امر قرآن کریم است.

سیفی اظهار کرد: در جلساتی که در شورای فرهنگی شهر تهران داشتیم مصوب شد طرح قرآنی تابستانه شهید آرمان در مقیاس ۳۵3 محله شهر تهران آغاز شود. در این محلات شما قرآنیان در محلی به نام مسجد پرچمدار این عملیات خواهید شد. امسال برای سومین سال پیاپی مقام معظم رهبری بر تشکیل پایگاه قرآنی مساجد تاکید داشتند. بر کسی پوشیده نیست که مهمترین جایی که در محله و در منطقه می‌توان بر روی آن در حوزه کار فرهنگی حساب کرد مسجد است؛ لذا بنا داریم که جذابیت‌هایی را در مساجد ایجاد کنیم و بر همین اساس در طرح شهید آرمان علی‌وردی تلاش می‌کنیم هر مسجد را در هر محله به یک مدرسه و خانه قرآن سرای محله وصل کنیم.

وی بیان کرد: در اوقات فراغت تابستان در هر محله حداقل یک مسجد با توجه به معیار‌هایی که به امر قرآن کریم و دیگر موضوعات فرهنگی مرتبط است انتخاب کرده و به زودی در محلات و مناطق شهر تهران این موضوع ابلاغ می‌شود. در این طرح بنا داریم یک مسجد را توسط خانه قرآن سرای محلات مدیریت کنیم و در ادامه به تمامی مساجد شهر تهران در شش ماهه دوم سال برسیم.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفت: ایشان اشاراتی به تشکیل پایگاه‌های قرآنی مساجد، امر تدبر و تشکیل کرسی مساجد داشته‌اند که در این زمینه هم طراحی را اجرایی خواهیم کرد که در مساجد شاخص شهر تهران بعد از نماز مغرب و عشا این فرموده مقام معظم رهبری در جمع قرآنیان و توسط مدیران خانه‌های قرآن و عترت مدیریت خواهد شد.

سیفی با بیان اینکه در کنار سیاست‌گذاری کلان و کلی شهر در تمامی موضوعات قرآنی تلاش داریم تا هم در سرای محلات و هم مساجد و پایگاه‌های قرآنی در امر اجرا این کار‌های قرآنی را جلو ببریم، گفت: امیدواریم با این اقدامات شاهد باشیم که در دوره مدریت شهری جدید، گردی را از مهجوریت قرآن برداشته‌ و پیشرفت‌های قرآنی در شهر تهران رقم بخورد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ - ۱۸:۵۳
0
0
طرح خوبي است به شرطي كه كتاب هاي درسي قرآن دانش آموزان محور كار قرآني قرار گيرد ...
بخش قرآن در تابستان بچه ها را دريابيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۰۴:۴۹
0
0
شهرداری باید برای انسجام فعالیت های قرآنی مدرسه و مسجد و سایر بخش ها اهتمام و بلکه قیام کند. فعالیت های قرآنی پراکنده و مقطعی و پرهزینه کم ثمر نمی تواند نیاز جامعه را پاسخگو باشد.
captcha