فعالیت‌های تبلیغی در ۲۴۲ مسجد کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4150401
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

فعالیت‌های تبلیغی در ۲۴۲ مسجد کرمان اجرا می‌شود

مسئول دبیرخانه شورای تعالی مساجد کرمان با بیان اینکه ائمه جماعات در ۲۴۲ مسجد شهر کرمان امر تبلیغ را پیگیری می‌کنند، گفت: تبلیغات در مساجد رکن اول انگیزه‌سازی به سمت فعال کردن مساجد، اجرای برنامه‌های با کیفیت و اثر‌گذار و ایجاد تشکیلات در مساجد است.

علیرضا سراجی نودز مسئول دبیرخانه شورای تعالی مساجد کرمانحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سراجی‌نودز، مسئول دبیرخانه شورای تعالی مساجد کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان به‌مناسبت پنجمین روز هفته تبلیغ که به‌نام «تبلیغ، مساجد، تکایا و هیئات» نام‌گذاری شده است، به تشریح فعالیت‌های تبلیغی مساجد استان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در یک سال گذشته در مساجد استان کرمان رقم خورد، راه‌اندازی شبکه شورای ائمه جماعات در شهرستان‌ها و تشکیل شورای تعالی مساجد بود که برکات بسیاری را برای شهرستان‌ها به‌دنبال داشت. 
 
وی شبکه‌سازی ائمه جماعت، تعالی مساجد، اولویت‌بندی و تقسیم مناطق، همدلی نهاد‌ها و ارکان دخیل در مسجد را از اهداف تشکیل شورای تعالی مساجد برشمرد و افزود: برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد شهر کرمان به‌عنوان پایلوت طرح با پشتوانه شورای تعالی پیگیری می‌شود و یکی از کارها، شناخت وضعیت ائمه جماعت از جهت توانمندی، تشکیل پرونده، مصاحبه و توانمند‌سازی آنها و حمایت از محوریت ائمه جماعت در مساجد است. در این راستا در سال گذشته ۱۴۰ پرونده تشکیل و با ۶۳ امام جماعت مصاحبه و وضعیت توانمندی آنها بررسی شد.
 
سراجی‌نودز با بیان اینکه تبلیغات در مساجد رکن اول انگیزه‌سازی به سمت فعال کردن مساجد، اجرای برنامه‌های با کیفیت و اثر‌گذار و ایجاد تشکیلات در مساجد است، اظهار کرد: در صدر اسلام نیز مساجد تنها پایگاه اقامه نماز جماعت نبودند بلکه همیشه فعال بودند. در روایات آمده است وقتی پیامبر(ص) به مسجدی وارد می‌شدند حلقه علمی را انتخاب کرده و در جمع آنها می‌نشستند و این نشان می‌دهد که مساجد در امور فرهنگی و در بیدار‌سازی تفکر و فطرت مردم از خواب غفلت نقش بسزایی داشتند.
 
وی با بیان اینکه ائمه جماعات در ۲۴۲ مسجد شهر کرمان امر تبلیغ را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های همیشگی مساجد از جمله اقامه نماز جماعت، برگزاری مناسبت‌ها و... موضوعات دیگری نیز در مساجد دنبال می‌شود. امروزه باتوجه به نیاز جامعه و ضرورت پرداختن به امور اجتماعی، ائمه جماعات و مبلغان با کمک مردم برای حل مشکلات محله قدم بر می‌دارند. تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، توزیع بسته‌های معیشتی، پیگیری مطالبات مردم و... از فعالیت‌های مبلغان در مساجد است.
 
مسئول دبیرخانه شورای تعالی مساجد کرمان در پایان به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مساجد کرمان در یک سال گذشته پرداخت و گفت: اعزام ۳۰ تیم به شهرستان‌ها برای آمایش اطلاعات دقیق مساجد استان کرمان از کار‌های مهمی بود که نتیجه این اطلاعات در روز جهانی مسجد رونمایی خواهد شد. استقرار ۵۴ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر فعالیت‌های شاخصی است که ائمه جماعات با جدیت پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام
captcha