هدف از فعالیت حوزه‌های علمیه نشر خداخواهی و خداترسی است
کد خبر: 4150386
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

هدف از فعالیت حوزه‌های علمیه نشر خداخواهی و خداترسی است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه نشست هم اندیشی گروه‌های تبلیغی بیان کرد: باید توجه کنیم فعالیت‌های تبلیغی به منظور رشد و تعالی انسان صورت گیرد که هدف از تاسیس حوزه‌های علمیه از ابتدا، نشر خدا خواهی و خدا ترسی بوده است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در اردوگاه فرهنگی و تفریحی فردوس وسف، محل برگزاری اردوی سرگروه‌های تبلیغی ضمن تقدیر از فعالیت‌های تبلیغی آنان و همچنین تشکر از عوامل برگزاری این اردو، مطالبی را بیان کرد.

وی ادامه داد: تشکیل گروه‌های تبلیغی، ارائه گزارش، انسجام بخشی گروه‌ها و دیگر اقدامات اجرایی، از جمله مواردی هستند که به عنوان یک مقدمه برای یک هدف عالی و نهایی که همان انذار و تبشیر برگرفته از آیه (لعلهم یحذرون) صورت می‌پذیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه هدف از تاسیس و فعالیت حوزه‌های علمیه را نشر خدا خواهی و خدا ترسی برشمرد و افزود: باید توجه کرد تمام فعالیت‌هایی که چه در خط مقدم فرهنگی کشور توسط مبلغان صورت می‌گیرد و چه اقداماتی که در حلقه میانی با همت مسئولین انجام می‌شود ضرورت دارد تمام این موارد معطوف به آن هدف عالی یعنی «نشر خدا خواهی و خدا ترسی» که اساساً حوزه‌های علمیه برای این منظور تاسیس شده است، باشد.

روستاآزاد بر ضرورت توجه به نتیجه در فعالیت‌ها در کنار اصل فعالیت محوری اشاره کرد و گفت: در خصوص اهمیت توجه به موضوع «نتیجه محوری» با تتبع در منطق قرآن و سیره معصومین در می‌یابیم که نتیجه فعالیت در کنار فعالیت محوری از جایگاه مهمی برخوردار است. واژه‌هایی مانند «لعلهم و لعلکم» در قرآن کریم دلالت بر این دارد که فرقی بین ضرورت انجام تکلیف و ضرورت توجه به نتیجه، وجود ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی داشتن صفت «خشیت و خوف الهی» برای مبلغ را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: اگر مبلغان صاحب فضیلت خشیت الهی باشند و در فعالیت‌های خود، خوف الهی را در نظر داشته باشند می‌توانند یک جامعه و جمعیتی را راهبری نمایند.

یادآور می‌شود، این اردو با هدف ارتقاء مهارت و توانمندی گروه‌ها در موضوعات «عفاف و حجاب»، «سواد رسانه» و «تبیین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران» و همچنین با هدف هم فکری، هم اندیشی و انتقال تجربه بین مدیران گروه‌های حاضر در این اردو، برگزار گردید.

انتهای پیام
captcha