سنت حسنه وساطت در ازدواج احیا شود
کد خبر: 4149673
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

سنت حسنه وساطت در ازدواج احیا شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین صدر گفت: در گذشته برخی افراد برای ازدواج دختر و پسری که برای هم مناسب بودند وساطت می‌کردند که این کار توسط افراد متخصص و دارای اشراف انجام می‌شد و روایات بسیاری در اجر و ثواب آن به ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین صدر، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین صدر، استاد حوزه علمیه در مراسم «ندبه انتظار» این هفته مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه ازدواج از مهمترین ارکان زندگی بشری است، اظهار کرد: در روایات داریم بهترین ازدواج‌های شما آسان‌ترین آنها است اما امروزه بیشترین تجمل‌گرایی را در بحث ازدواج در کشور داریم و متأسفانه در بسیاری خانواده این مراسم‌ها روز به روز بیشتر و پر خرج‌تر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده ازدواج در کشور ما سخت‌تر از گذشته شود، ادامه داد: سخت شدن ازدواج‌ها باعث کاهش آمار ازدواج و رواج گناه و بی بندباری در جامعه می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از سنت‌های حسنه که در گذشته وجود داشت؛ وساطت در ازدواج بود که در این مورد مقام معظم رهبری فرمودند برخی افراد در گذشته برای ازدواج دختر و پسری که برای هم مناسب بودند وساطت می‌کردند و این وساطت که توسط افراد متخصص و دارای اشراف انجام می‌شود باید در جامعه احیا شود و  روایات بسیاری هم در اجر و ثواب آن به ما رسیده است.

صدر با بیان اینکه سن ازدواج هم در شرع مقدس مشخص شده است، گفت: دختر و پسری که به بلوغ جسمی، جنسی، فکری و اجتماعی رسیده باشند بهترین سن را برای ازدواج دارند و باید مقدمات برای آنان فراهم شود.

وی با تأکید بر اهمیت روح معنویت در ازدواج، تصریح کرد: نگاه ما به ازدواج نگاه مادی، شهوت‌رانی و چشم و هم چشمی نیست. در ازدواج اجرای سنت الهی و نبوی و پیروی از دستورات و سیره ائمه معصومین(ع) زمینه‌ساز یک زندگی خوب و الهی است.

استاد حوزه علمیه افزود: ازدواج جنبه معنوی و عبادی دارد، ولی امروز شاهدیم برخی از زوج‌ها سنگ اول زندگی خود را با معصیت، گناه و اختلاط زن و مرد شروع می‌کنند.

صدر در پایان سخنان خود گفت: اگر ازدواج با قداست، معنویت، حالت عبادی و اطاعت خدای متعال شروع شود سنگ اولش میمون و مبارک و با نام اطاعت خدا بنا نهاده می‌شود و آثار ارزشمندش را در طول زندگی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha