هشدار دیدبان الازهر نسبت به نشر اخبار علیه مسلمانان در توئیتر
کد خبر: 4149647
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

هشدار دیدبان الازهر نسبت به نشر اخبار علیه مسلمانان در توئیتر

دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر برای نشر اخبار و اطلاعات گمراه‌کننده و توهین آمیز به مسلمانان هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر تأکید کرد: اطلاعات دروغین در توئیتر شامل بزرگ‌نمایی مشکلات، ایجاد ترس و نگرانی اغراق آمیز نسبت به حضور مسلمان در جوامع غربی و انتقادات نژادپرستانه از مسلمانان است.

این دیدبان در بیانیه ای اعلام کرد: تحریک علیه مسلمانان علاوه بر آزار و اذیت لفظی، به حمله به مستغلات مسلمانان مانند هتک حرمت مساجد و مراکز اسلامی و برداشتن حجاب از سر زنان و سایر خشونت‌ها منجر می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: جنبش استرداد(Reconquista) اسپانیا یکی از جنبش‌هایی است که اندیشه‌های افراط‌گرایانه خود را در توئیتر منتشر کرده و در تحریک افکار عمومی علیه مسلمانان نقش مهمی دارد.

دیدبان الازهر گزارش داد که این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار دروغین و تحریک آمیز علیه مسلمانان و آموزه‌های اسلامی، نشر افکار و کلیشه‌های ضد اسلامی و پیوند دادن تروریسم به اسلام به خشونت و تبعیض علیه مسلمانان دامن می‌زنند.

این مرکز در پایان از مدیران پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه به منظور جلوگیری از گسترش سخنان نفرت انگیز و تحریک به خشونت از طریق پلتفرم‎های خود را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha