هشدار دیدبان الازهر درباره تکرار هتک حرمت قرآن کریم
کد خبر: 4117889
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

هشدار دیدبان الازهر درباره تکرار هتک حرمت قرآن کریم

دیدبان الازهر هتک حرمت مجدد قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تحریک عمدی احساسات مسلمانان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل القاهره 24، دیدبان الازهر در واکنش به هتک حرمت قرآن کريم اعلام کرد که تمام جهان رویداد جنایتکارانه‌ای را دنبال کردند که توسط گروه حامی راسموس پالودان، سياستمدار افراطی راست‌گرا که یک حزب ضد مهاجرت در دانمارک را رهبری می‌کند، انجام شد.

او با سوزاندن یک نسخه از قرآن در استکهلم، پایتخت سوئد  و فیلمبرداری و پخش این موضوع از طریق شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا واکنش‌های جهانی گسترده‌ای در محکوميت اين اقدام ايجاد شود و خشم صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان برانگيخته گردد. آنچه در اینجا قابل توجه است، اين است که این حادثه اولین بار در نوع خود نبود، چرا که در سال‌های گذشته چندین بار حادثه آتش زدن قرآن کریم تکرار شده است.

ديدبان الازهر در بيانيه خود که در همين رابطه منتشر کرده، آورده است: هتک حرمت و توهين به قرآن کريم به سوئد و دانمارک محدود نشده و در سال‌های اخیر در کشورهای مختلفی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به آمریکا، انگلستان، فرانسه، نروژ، هلند و آلمان هم اشاره کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: بنابراین موضوع آتش زدن قرآن امری عمدی است که هدف تحریک مسلمانان را برای ما آشکار می‌کند. این یک موضوع اعتراضی شخصی نیست؛ بلکه اقدامی از پیش طراحی شده است که با هدف حمله به تمام مسلمانان جهان دنبال می‌شود.

دیدهبان الازهر در پایان بیانیه خود آورده است: اجازه دادن به این جنایتکاران برای تکرار این تحریکات که تحت شعار آزادی بیان انجام می‌شود، اقدامی غیرقابل قبول است و مانع از تلاش برای ترویچ صلح و گفت‌وگوی بین ادیان می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha