اجرای طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» در کردستان
کد خبر: 4147396
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

اجرای طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارائه آموزش های امدادی به جامعه هدف در استان کردستان در حال اجرا است

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان امروز، 22 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: عملکرد فعالیت حوزه معاونت امور جوانان در استان، نشانگر مشارکت بیش از ۲۷ هزار جوان در برنامه‌های عام المنفعه، امدادی و مناسبتی در کردستان طی یکسال گذشته است.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های جوانان و دانشجویی در شهرستان‌های تابعه افزود: در سطح استان ۴۳۸ کانون دانش‌آموزی، ۱۷ طلاب، ۶۷ دانشجویی، ۳۹ جوانان آزاد، ۴۶ روستایی و ۹۸ کانون غنچه هلال فعال است که در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و آموزش و اجرای برنامه‌های عام المنفعه و امدادی فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به حضور پر رنگ جوانان هلال احمر در فعالیت‌های بشردوستانه بیان کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد با اجرای طرح پیمان و پویش نه به اعتیاد، به ارائه آموزش به جوانان گام‌های مثبتی برداشته است.

وی به اجرای تفاهم نامه بین هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در استای اجرای این تفاهم‌نامه طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارائه آموزش‌های امدادی به جامعه هدف در استان کردستان در حال اجرا است.

بابک قنبری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه این نشست با اشاره به برنامه‌های عام المنفعه و امدادی کانون‌های جوانان و دانشجویی افزود: طی یکسال گذشته ۸۵ مسابقه فرهنگی، ۲۳۰ طرح اوقات فراغت، ۱۱ جشنواره فرهنگی هنری، ۷ کاروان اعزامی به روستاهای کم برخوردار، ۱۴ مراسم هیئت مذهبی حضرت علی اکبر(ع) اجرا شد و ۲ هیئت مذهبی حضرت علی اکبر (ع) در سال گذشته ثبت شده است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش به عنوان محور اصلی نوآوری در جوانان اظهار کرد: آموزش محور اصلی نوآوری بوده و این مهم باید به همت مربیان توانمند جمعیت هلال احمر در کانون‌های جوانان و دانشجویان اجرا شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در سال گذشته هلال‌احمر در حوزه جوانان ۱۱۸ دوره آموزش امدادی، ۲۰ کلاس آموزشی ورزشی، ۷۱ کلاس مهارت‌های زندگی، علمی،فنی و حرفه ای و... با حضور گسترده جوانان برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

قنبری با اشاره به تنوع برنامه‌های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی و مهمانان در ایام نیمه شعبان، عطرافشانی مزار شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا، گرامیداشت اعیاد و مناسبت های مذهبی و ملی همچون دهه کرامت، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، طرح ملی پیمان، طرح دادرس، کارگاه آموزشی کارآفرینی و ... با حضور جوانان از دیگر دستاوردهای مهم در سال گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha