به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری بلاغ، حجتالاسلام والمسلمین سیدحامد شریعتمداری، مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، به بیان اهداف برگزاری جلسه تجلیل و تقدیر از گروههای تبلیغی و برنامههای پیش روی این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: یکی از جلوههای برتر تبلیغ به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فعالیتهای گروهی در عرصه تبلیغ میباشد که شکل برجستهتری از این فعالیت محسوب شده و اثرات بسیاری را در بردارد.
وی افزود: در گزارشهایی که از مبلغان و سرگروههای تبلیغی دریافت میشود تفاوت میان تبلیغ فردی و گروهی کاملا مشهود میباشد. در زمینه اجرای یک فعالیت گروهی، گاهی ۶ ماه برای برنامه ریزی و برگزاری جلسات درون گروه زمان صرف شده تا اعضای گروه، با هم فکری، روشهای نوین و موفق اجرای یک فعالیت تبلیغی را طراحی کنند.
مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه به ارائه گزارش از اعزام ماه مبارک رمضان سال جاری پرداخت و گفت: از مجموع ۷۱۰ گروه تبلیغی ثبت شده در دفتر تبلیغات اسلامی، تعداد ۲۶۰ گروه در ماه مبارک رمضان سال جاری از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ایجاد فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند که از این تعداد، ۲۱۱ گروه تبلیغی توسط شعبه قم اعزام شده اند و جلسه تجلیل از سرگروههای تبلیغی که در ابتدای خردادماه صورت پذیرفت مرتط با ۲۱۱ گروه تبلیغی اعزامی از شعبه قم بوده است.
شریعتمداری، برگزاری نشست سرگروههای تبلیغی را ایجاد یک ارتباط صمیمی با مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: هدف اولیه از برگزاری جلسه مذکور، تجلیل و تقدیر از سرگروههای تبلیغی بوده که با همت خود توانستهاند فعالیتهای گوناگون و ارزشمندی را رقم بزنند. ارتباط صمیمی سرگروههای تبلیغی با ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی و تبلیغی که باعث افزایش انگیزه در مبلغان میشود و همچنین بیان پیشنهادات و انتقادات از سوی مبلغان از دیگر اهداف جلسه تکریم سرگروههای تبلیغی بود.
وی بر لزوم برگزاری جلسات تقدیر از سرگروههای تبلیغی اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین جلساتی میتواند موضوع همگرایی بین سرگروههای تبلیغی و همچنین ارتباط آنان با مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و مدیران بالادستی را تقویت کند.
مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: بحث تبیین ظرفیتهای معاونت فرهنگی و تبلیغی مانند مرکز آموزشهای کاربردی و اداره کل تبلیغ تخصصی، از جمله نکات مطرح شده در این جلسه بود که استفاده گروهها از ظرفیتها میتواند کمیت و کیفیت فعالیتهای آنان را افزایش دهد.
شریعتمداری ادامه داد: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه، توجیه و تبیین برنامههای آتی مجموعه معاونت فرهنگی و تبلیغی بود که بخش عمده آن توسط حجتالاسلام و المسلمین روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی بیان گردید و مطالب مرتبط با طرح تابستانه توسط حجتالاسلام کریمزاد، رئیس اداره اعزام مبلغان و گروههای تبلیغ عمومی مطرح شد.
وی ابراز کرد: گروههای تبلیغی تحت نظر اداره کل تبلیغ عمومی علاوه بر فعالیتهای معمول خود در موضوعات و عرصههای مختلف فرهنگی و اجتماعی مانند؛ «برگزاری نمایشگاه»، «اجرای برنامههای شاد در بوستان ها»، «برگزاری کارگاه و همایش»، «خدمات اجتماعی»، «تبلیغ دانش آموزی» و «پاسخگویی به سؤالات و شبهات» ورود کرده و شاهد نتایج خوبی بوده است.
مدیرکل تبلیغ عمومی، ایجاد و تقویت شورای هماهنگی گروههای استانی را امری مهم برشمرد و بیان کرد: با توجه با تاثیر بالای فعالیت گروههای تبلیغی، توجه ویژهای نیز به برنامه ریزیها در خصوص فعالیتهای آینده در نظر گرفته شده که ایجاد و تقویت شورای هماهنگی گروههای استانی یکی از این موارد بوده و همچنین برگزاری منظم و مستمر جلسات انتقال تجارب و تجربه نگاری تبلیغی نیز از دیگر فعالیتهای در دست اقدام جهت پیشبرد اهداف میباشد.
شریعتمداری با اشاره بر لزوم توجه به ارائه خدمات متقابل گروههای تبلیغی به یکدیگر، گفت: ارائه خدمات متقابل گروههای تبلیغی به یکدیگر از جمله نکاتی است که نگاه ویژهای به آن شده است. این خدمات میتواند موجب هم افزایی و افزایش فعالیتها میشود.
وی در پایان سخنانش به تاسیس باشگاه گروههای تبلیغی اشاره کرد و یادآور شد: تاسیس باشگاه گروههای تبلیغی که مقدمات تاسیس آن صورت گرفته است مورد نیاز تعالی و تقویت گروههای تبلیغی بوده که اداره کل تبلیغ عمومی، گامهای موثری در این زمینه برداشته است.
انتهای پیام