سرباز صهیونیست کلید مسجدالاقصی را پس از 56 سال بازگرداند
کد خبر: 4142130
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

سرباز صهیونیست کلید مسجدالاقصی را پس از 56 سال بازگرداند

یک سرباز سابق رژیم صهیونیستی که 56 سال قبل یکی از کلیدهای مسجدالاقصی را سرقت کرده بود، اقدام به بازگرداندن این کلید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، یک سرباز سابق اسرائیلی به نام یائیر باراک پس از 56 سال کلید باب المغاربه، یکی از دروازه‌های دیوار غربی مسجدالاقصی را بازگرداند.

وی که این کلید را از شهر قدس سرقت کرده بود، آن را به شیخ عزام الخطیب، مدیر کل اداره اوقاف اسلامی قدس تحویل دارد.

این سرباز اسرائیلی در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: من یائیر باراک هستم و در لشکر 71 در قدس خدمت می‌کردم. ما اینجا بودیم تا با تک‌تیراندازان مقابله کنیم. تعدادی از سربازان ما کشته و عده دیگری هم در جریان درگیری‌ها زخمی شده بودند.

وی افزود: به باب المغاربه رسیدم و فرقی نمی‌کند چگونه این اتفاق افتاد. وقتی به سمت چپ نگاه کردم، کلیدی را دیدم و نمی‌دانم چرا دستم را روی آن گذاشتم و آن را گرفتم. کلید را در جیبم گذاشتم و از آن به بعد در اختیار من بوده است.

این نظامی سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: پس از گذشت تقریباً 40 یا 50 سال، احساس ناراحتی کردم که کلید باب‌المغاربه هنوز نزد من است و این حق من نبود. من این کلید را دزیده بودم و تصمیم گرفتم تا آن را به صاحبانش برگردانم.

وی افزود: اکنون من اینجا هستم و کلیدی را که دزدیده بودم پس دادم. کلید به صاحبان قانونی‌اش بازگردانده شده است و این کاری است که اسرائیل باید انجام دهد و زمین، حقوق، احترام، استقلال، آزادی و امنیت را به فلسطینیان برگرداند.

انتهای پیام
captcha