حضور برندهای حلال در نمایشگاه بین‌المللی غذای تایلند
کد خبر: 4142030
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴

حضور برندهای حلال در نمایشگاه بین‌المللی غذای تایلند

نمایشگاه بین‌المللی غذای تایلند شاهد حضور برندهای حلال در این رویداد است.

به گزارش ایکنا به نقل از Pattaya Mail، نمایشگاه بین‌المللی غذای تایلند از 23 تا 27 مِی (2 تا 6 خرداد) برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه بخشی هم به معرفی غذاهای حلال اختصاص دارد.
این رویداد در 11 بخش مجزا برگزار می‌شود و به گفته برگزارکنندگان آن ارتباطات بین مشاغل شرکت‌کننده و صادرکنندگان تایلندی را تقویت می‌کند.
در بخش بازار حلال فضای اختصاصی برای نمایش غرفه‌داران متخصص در محصولات غذایی و نوشیدنی دارای گواهی حلال وجود دارد و تولیدکنندگان محصولات حلال تایلند و سایر کشورها در آن محصولات و آخرین فناوری‌های مرتبط با صنعت حلال را به نمایش در می‌آورند.
علاوه بر بازار حلال، نمایشگاه بین‌المللی غذای تایلند دو بخش بازار مواد غذایی آینده با هدف ارائه رویکردهای نوآورانه، فرآیندهای پیشرفته و آخرین پیشرفت‌ها در توسعه مواد غذایی، بازار ارگانیک و بخش استارتاپ‌های غذایی را هم در نمایشگاه امسال خود دارد.
با وجود اینکه تایلند کشوری با اقلیت مسلمان است، دوازدهمین صادرکننده جهانی محصولات حلال و پنجمین تولیدکننده غذاهای حلال است. غذای حلال ۲۰ درصد از کل صادرات مواد غذایی تایلند را تشکیل می‌دهد و ۶۰ درصد از صادرات غذای حلال آن به کشورهای مسلمان‌نشین اندونزی، مالزی و برونئی انجام می‌شود.
شورای مرکزی اسلامی تایلند(CICOT) نهادی منصوب از سوی دولت است که مسئول صدور گواهینامه و نظارت بر محصولات حلال در تایلند است.

انتهای پیام
captcha