طرح محله‌یار برای بیش از 120 فعال اجتماعی در قم برگزار شد
کد خبر: 4141455
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

طرح محله‌یار برای بیش از 120 فعال اجتماعی در قم برگزار شد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با بیان اینکه طرح محله‌یار یکی از ویژه‌ترین طرح‌های مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی جهاددانشگاهی قم است، گفت: این طرح با موضوعات مختلفی از جمله خلاقیت و نوآوری، تیم‌سازی و شبکه‌سازی، تسهیل‌گری، مهارت‌های حل مسئله، ارتباط مؤثر، هویت شهری و شهروند برای بیش از 120 نفر از کنشگران اجتماعی برگزار شد.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در گفت‌وگویی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این معاونت اظهار کرد: تقویت هویت دانشجویی، توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی، شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ جهاد تبیین از جمله این اهداف هستند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این معاونت هم می‌توان به تبیین و ترویج گام دوم انقلاب با رویکرد قشر جوان، شعار سال، توسعه مشارکت با طیف‌های مختلف دانشگاهی از جمله تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها، تعالی اخلاقی در محیط‌های علمی و دانشگاهی، برنامه‌های محتوایی و طرح‌های مطالعات فرهنگی، تقویت هویت اسلامی و ایرانی، تقویت روحیه معنوی دانشجویان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تأکید بر نوآوری و ایده‌پردازی، تولید و انتشار محتوای جذاب فرهنگی و صنایع خلاق و نرم فرهنگی اشاره کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم افزود: در این برنامه‌ها بر نکات مختلفی ازجمله کیفیت، فراگیر بودن، نشاط اجتماعی، اجرای برنامه در خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش روحیه امید و خودباوری، افزایش اعتماد به نفس و خودشناسی، کارآفرینی و خلاقیت، اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی تأکید شده است.

وی با اشاره به عملکرد مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: فعالیت این مرکز از سال 1397 با هدف شناسایی و ارتباط‌گیری با اساتید خبره، برگزاری کارگاه و دوره‌های مهارت‌آموزی و ارائه طرح‌هایی با رویکرد نوآوری اجتماعی تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه این مرکز مجری طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برای دو سال متوالی در دانشگاه‌های استان قم بوده است، یادآور شد: همچنین تدوین بیش از 20 طرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی شامل طرح کلینیک خانواده و طرح خشونت خانگی در این مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای سیاست‌گذاری، هیئت اندیشه‌ورز و هم‌فکری در این مرکز برگزار شده است، تصریح کرد: این مرکز در طول فعالیت خود با بیش از 70 استاد برجسته در حوزه‌های مختلف مربوط به آسیب‌های اجتماعی تعامل برقرار کرده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم کارگاه‌های برگزار شده در این مرکز را موردنظر قرارداد و افزود: کارگاه حل تعارض در روابط با دیگران، مهارت ارتباطی، مدیریت هیجانات، درس‌هایی برای زندگی عاقلانه و موفق، همسرگزینی، سبک زندگی دخترانه، مهارت برقراری ارتباط مؤثر، نقشه راه تاب‌آوری، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری در زندگی، مهارت نه گفتن در زندگی، همایش دلبری خانوادگی و کنترل خشم و احساسات از جمله عناوین این کارگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه طرح محله‌یار یکی از ویژه‌ترین طرح‌های مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی است، یادآور شد: این دوره ویژه فعلان و کنشگران اجتماعی محلات، گروه‌های جهادی، مسئولان و مربیان گروه‌های فرهنگی، دبیران گروه محراب شهر و علاقه‌مندان به فعالیت‌های اجتماعی محله‌محور است.

حسینی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر قم هم در این طرح حضور و مشارکت داشتند، بیان کرد: این طرح با موضوعات مختلفی از جمله خلاقیت و نوآوری، تیم‌سازی و شبکه‌سازی، تسهیل‌گری، مهارت‌های حل مسئله، ارتباط مؤثر، هویت شهری و شهروند به مدت 12 ساعت برای بیش از 120 نفر از کنشگران اجتماعی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha