افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب تهران با تجلیل از خانواده شهدای امنیت
کد خبر: 4140112
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب تهران با تجلیل از خانواده شهدای امنیت

مراسم افتتاحیه رسمی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و با تجلیل از خانواده شهدای امنیت در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد.

افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب تهران با تجلیل از خانواده شهدای امنیتبه گزارش خبرنگار ایکنا، افتتاحیه سی‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 20 اردیبهشت‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زلفیه دولت‌زاده، وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه، علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام نمایشگاه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای، مسئولان فرهنگی و مردم برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از مهمانان داخلی و خارجی، اصحاب فرهنگ، ناشران، نویسندگان، دانشجویان، طلاب و سایر مردم که در مراسم افتتاحیه مردمی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همراهی و حضور داشتند، گفت: به صورت ویژه از وزیر فرهنگ دولت تاجیکستان به عنوان کشور مهمان نمایشگاه و فرمانده نیروی دریایی ارتش که دعوت ما را پذیرفتند و در افتتاح بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی حضور پیدا کردند، کمال تشکر را دارم.

وزی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عذرخواهی برای تغییر مکان برگزاری افتتاحیه نمایشگاه از حیاط مصلی به محیط محدود و کوچک سالن کوشک در صحن اصلی شبستان به دلیل بارش باران، عنوان کرد: نمایشگاه سی‌وچهارم کتاب تهران با پیش‌بینی‌های خوبی آغاز شده، بیش از ۱۲۵ هزار متر فضای مسقف مصلی به صورت کامل در اختیار ناشران قرار گرفته است و همه مشتاقان کتاب و نشر، فضای کافی برای بازدید و خرید کتاب در اختیار دارند.

اسماعیلی در ادامه ضمن اشاره به بخش مجازی نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: به دلیل تجربه خوبی که از فروش همزمان در سامانه مجازی نمایشگاه داشتیم و اینکه حضور همه مردم کتاب‌دوست ما در نمایشگاه حضوری میسر و ممکن نیست، سامانه مجازی نمایشگاه کتاب راه‌اندازی شد تا هر شهروند ایرانی از هر نقطه کشورمان که اراده کند، امکان خرید کتاب داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تنها مکانی برای عرضه کتاب نیست، بلکه محفل و جشنی برای همه دوستداران کتاب است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهانه‌ای برای مهرورزی و همگرایی هرچه بیشتر ایرانی‌ها است. اینجا خانه همه ایرانیان با هر گرایش و سلیقه است و در این ۱۰ روز با افتخار خدمتگزار همه اهالی فرهنگ و ادب و ...هستیم.

اسماعیلی ضمن تشکر مجدد از وزیر فرهنگ تاجیکستان به خاطر قبول دعوت به خاطر حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: بنای دولت مردمی جمهوری اسلامی افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر اوست و کشور تاجیکستان، جزئی از حافظه تاریخی ایرانیان است. نزدیکی دو ملت به قدری است که نه ایرانیان در کشور تاجیکستان و نه مردم تاجیکستان در ایران احساس غریبی ندارند. با حضور کشور تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران، این پیوند مهر و عاطفه و مودت بیشتر از پیش هم خواهد شد.

در ادامه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش و یاسر احمدوند، رئیس این دوره از نمایشگاه، از خانواده شهدای مدافع امنیت، شهیدان سلمان امیراحمدی و آرمان علی‌وردی به نیابت از شهدای کشور تقدیر شد.

اجرای چند دقیقه آتش‌بازی در حیاط میانی مصلی امام خمینی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر حاضران مراسم و جمع کثیری از مردم، پایان‌بخش این مراسم و افتتاح رسمی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

انتهای پیام
captcha