آسیب‌های اجتماعی با 40 موضوع از نگاه رسانه‌های یزد بررسی می‌شود
کد خبر: 4139954
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

آسیب‌های اجتماعی با 40 موضوع از نگاه رسانه‌های یزد بررسی می‌شود

دبیر دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه از مهمترین اهداف این جشنواره بوده که در قالب 40 موضوع در آیین‌نامه جشنواره مطرح و رسانه‌ها می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

حسین عباس‌زاده، دبیر دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری یزد، حسین عباس‌زاده، دبیر دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد، هدف این جشنواره را بررسی آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هدف این جشنواره رسانه‌ای کردن پرونده‌های قضایی نیست بلکه بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که در قالب 40 موضوع در آیین نامه جشنواره مطرح شد.

وی ادامه داد: رسالت اصحاب رسانه در این جشنواره تولید محتوای آموزشی سودمند برای شهروندان و گام برداشتن در مسیر آموزش حقوق شهروندی است.

دبیر دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد با تأکید بر اینکه نگاه جشنواره عدلیه و رسانه بر ارائه گزارش عملکرد نیست افزود: تعامل سازنده اصحاب رسانه با مجموعه ادارت وابسته به دستگاه قضا از مواردی است که در این جشنواره اهمیت زیادی دارد.

عباس‌زاده عنوان کرد: برخی از مباحث و پرونده‌های دادستانی به گونه‌ای است که امکان رسانه‌ای شدن آن وجود ندارد اما در بستر آموزش حقوق شهروندی و مسائلی که از سوی دادستانی قابلیت مطرح شدن را دارد، دفتر رسانه و ارتباطات دادگستری، همکاری لازم را با اصحاب رسانه خواهد داشت.

وی، برگزاری پنج نشست خبری از ابتدای این جشنواره تاکنون و بازدید مسئولان عالی قضایی استان از رسانه‌های استان را از جمله اقدامات در این جشنواره برشمرد و افزود: بخش نقد از بخش‌های جدید اضافه شده به این جشنواره است که در راستای سند تحول و تعالی قوه قضائیه در حال انجام است.

دبیر دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد در پایان با اشاره به تنوع این جشنواره در قالب‌های مختلف از عموم مردم به ویژه اصحاب رسانه، هنرمندان، فرهیختگان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، جامعه قضایی و حقوقی و ... دعوت کرد تا در این جشنواره مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha