دومین مهرواره «هوای نو» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد
کد خبر: 4139939
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

دومین مهرواره «هوای نو» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد

کانون مداحان چهارمحال‌وبختیاری از هیئت‌های مذهبی، شاعران آئینی، مداحان و ستایشگران برای ارسال آثار به دومین دوره مهرواره «هوای نو» دعوت کرد.

حمیدرضا توسلی، رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا توسلی، رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری در جریان نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه دومین مهرواره «هوای نو» در سراسر کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: ثبت‌نام در این رویداد تا پایان اردیبهشت‌ماه در استان ادامه دارد که هیئت‌های مذهبی، شاعران آئینی، مداحان و ستایشگران می‌توانند برنامه‌ها و اقدامات خود را تا مهلت یاد شده در سامانه http://havayenoo.ir بارگذاری کنند.

وی افزود: سال گذشته جمعیت قابل توجهی از هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان در این برنامه شرکت کردند که امیدواریم امسال نیز استقبال خوبی از این برنامه صورت بگیرد.

توسلی با اشاره به برنامه‌های کانون مداحان چهارمحال و بختیاری و کشور و با تأکید بر اینکه تدبیر خوبی در اختصاص کتابخانه تخصصی ویژه مداحان در ادارات تبلیغات اسلامی و یا کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اندیشیده شده است، گفت: تعدادی کتب با موضوع ستایشگری اهل‌بیت(ع) و مداحی در اختیار کتابخانه‌های عمومی شهر قرار می‌گیرد تا علاقه‌مندان بتوانند از این کتب استفاده کنند، روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه رونمایی از 72 جلد کتاب در یکی از کتابخانه‌های مرکز استان با حضور مدیرکل کتابخانه‌ها انجام شد، همچنین در سایر شهرستان‌ها نیز نظیر این برنامه انجام می‌شود.

ثبت اطلاعات ۱۲۰۰ ستایشگر در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 1200 بانو و آقا در سامانه «طوبی» ناظر بر حوزه ستایشگری اهل‌بیت(ع) و مداحی در استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این ستایشگران به مناسبت‌ها در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان، مجالس ترحیم، هیئت‌های مذهبی و روضه‌های خانگی فعالیت دارند.

توسلی تأکید کرد: از تمام افرادی که توان مداحی دارند، خواهشمندیم در این سامانه ثبت‌نام کنند و یا به کانون‌های مداحان در شهرستان‌ها مراجعه کنند تا زمینه ثبت‌نام آنها فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه زمینه حضور مداحان در آستان قدس رضوی فراهم شده است، بیان کرد: می‌توان از ظرفیت مداحانی که توان خدمت در آستان قدس رضوی را دارند، بهره‌مند شد.

انتهای پیام
captcha