جوانان ارتباط مستمر علمی و معنوی خود را با قرآن حفظ کنند
کد خبر: 4138975
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
آیت‌الله سبحانی در پیامی به جشنواره قرآن دانشجویان:

جوانان ارتباط مستمر علمی و معنوی خود را با قرآن حفظ کنند

آیت‌الله سبحانی در پیامی به بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: توصیه‌ اکید اینجانب به همه جوانان قرآنی کشور این است که ارتباط مستمر علمی و معنوی خود را با این سفره‌ آسمانی حفظ کرده و آموزه‌های حیات‌بخش آخرین سفارش پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) را نصب‌العین خود سازند.

آیت الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، به مناسبت برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور، پیامی را به آیین اختتامیه این جشنواره ارسال کردند که متن این پیام که توسط حجت‌الاسلام محمد خلیلی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور آذربایحان‌شرقی قرائت شد.

متن پیام به این شرح است:

«بدون تردید قرآن مجید معدن حقایق گوناگون برای دنیا و آخرت می‌باشد و چشمه آب حیات از قدرت لایزال الهی است که اگرچه رسیدن به عمق آن دشوار است، اما هرکس به اندازه وسع خود می‌تواند به درک مفاهیم آن نائل شده و در جهت تعالی فردی و جمعی خود از آن‌ها بهره‌مند شود.

امروز بسیار بیشتر از گذشته ذائقه‌ جامعه‌ بشری تشنه‌ معارف الهی قرآن کریم و مفسران حقیقی آن حضرات معصوم(ع) است که این علوم انسان‌ساز و نجات‌بخش باید با همت و اراده والای شما دانشگاهیان ارجمند ترویج گردد.

خبر مسرت‌بخش برگزاری آیین اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌ پیام‌ نور در ایامی که مصادف با سالگرد شهادت روحانی دانشمند و مجاهد آیت‌الله مرتضی مطهری در شهر تبریز است، دریافت شد و به همین جهت لازم می‌بینم از مساعی معنوی و علمی کلیه دانشجویان دختر و پسر مشارکت کننده در این جریان ارزشمند تقدیر و تشکر کنم.

این حرکت گسترده کشوری آن‌ هم در مراکز دانشگاهی نویدبخش فتح قله‌های حقایق و آموزه‌های وحیانی و معارف عمیق قرآنی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است. معارف بلند و محکمی که در جای جای قرآن بدان تصریح شده و همگان بدان دعوت شده‌اند. همانند آیه‌ مبارکه‌ نهم سوره اسراء که می‌فرماید: إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ...

مجدداً به شما جامعه پرخیر قرآنی و خصوصاً جوانان دانشجو تبریک می‌گویم که با خوشه‌چینی از کشتزار معرفت دفتر عمر معنوی خود را مزین به ثمرات قرآنی می‌نمایید و از مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی تشکر می‌کنم که با برپایی این حرکت ملی، مسیر خدمت به معارف قرآنی و معصومین را برگزیده‌اند.

در پایان توصیه‌ اکید اینجانب به همه جوانان قرآنی کشور این است که ارتباط مستمر علمی و معنوی خود را با این سفره‌ آسمانی حفظ کرده و آموزه‌های حیات‌بخش آخرین سفارش پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) را نصب‌العین خود سازند که فرمود: إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ».

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

انتهای پیام
captcha