حوزه‌های علمیه بانوان فارس طلبه می‌پذیرد
کد خبر: 4138961
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

حوزه‌های علمیه بانوان فارس طلبه می‌پذیرد

مدیر حوزه‌های علمیه بانوان فارس از ثبت‌نام این مراکز در سطح 2 در استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در مراکز حوزوی بانوان استان فارس تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد.

حوزه‌های علمیه خواهرانبه گزارش ایکنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ساجدی، مدیر حوزه‌های علمیه بانوان فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام این مراکز در استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در مراکز حوزوی بانوان استان فارس تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این ثبت‌نام در سطح 2 حوزه علمیه انجام می‌شود، از فعالیت 31 مدرسه علمیه ویژه بانوان در سطح استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون قریب 4 هزار طلبه بانو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

ساجدی با تصریح اینکه ورود به مراکز حوزوی همراه با آزمون کتبی و مصاحبه خواهد بود، افزود: در سال جاری ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را در مراکز حوزوی استان داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه بانوان فارس، زمان برگزاری آزمون کتبی را ۲۳ تیر و مصاحبه حضوری را مردادماه امسال اعلام کرد و گفت: تمام بانوان کمتر از ۴۰ سال سن که معدل دیپلم آنان بالاتر از ۱۴ باشد، می‌توانند برای حضور در این مراکز ثبت‌نام کند.

وی با یادآوری اینکه در سطح ٢ دروس عمومی تدریس می‌شود، گفت: بانوان حافظ کل قرآن کریم، صحفیه سجادیه و نهج‌البلاغه و دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالاتر از ١٨ و دارندگان مدرک تحصیلی دانشگاهی و معدل بالاتر از ۱۷ از آزمون کتبی معاف هستند.

فعالیت 1400 طلبه بانو در مدارس امین فارس

ساجدی در ادامه در خصوص اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان مراکز حوزوی گفت: دو سوم فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه بانوان استان فارس در رده شغلی محقق، مدرس و مبلغ مشغول به کار شده‌اند و در حال حاضر ١٤٠٠ نفر از طلاب بانو هم در طرح مدارس امین فارس مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس همچنین با بیان اینکه بیانیه گام دوم در سه محور خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی طرح‌ریزی شده است، گفت: خودسازی مدنظر اهل بیت(ع) است که منجر به جامعه‌سازی شود.

وی با تصریح اینکه هویت تمدن زندگی جمعی در سیستم‌های بهم پیوسته است، افزود: برای تمدن‌سازی نیاز به سیستم‌سازی است و هر اندیشه تمدن‌ساز، چاره‌ای به جز نگاه به تمام ابعاد زندگی ندارد.

ساجدی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه بانوان گفت: حوزه‌های علمیه بانوان استان فارس در راستای تربیت بانوان و مربیان آگاه، بصیر، انقلابی و دلسوز نسبت به خانواده و جامعه با فراهم سازی زمینه یادگیری علوم اسلامی، پذیرای طلاب زیادی از سراسر استان بوده است.

وی همچنین گفت: تربیت مربی، پژوهشگر و مبلغ با محوریت اندیشه امامین انقلاب در نظام تربیتی مدنظر مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان فارس با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و کرسی‌های نظریه پردازی در کنار متون آموزشی دنبال شده است.

انتهای پیام
captcha