ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4138724
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹
همزمان با سراسر کشور

ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در این استان همزمان با سراسر کشور از امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اعلام این خبر که ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در چهارمحال‌وبختیاری آغاز می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در رشته‌های گوناگون قرآنی تا ۱۵ خردادماه سال جاری می‌توانند از طریق سامانه مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی با ذکر اینکه مرحله شهرستانی مسابقات در بازه زمانی اواخر خردادماه تا اواخر تیرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش آوایی انفرادی مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۳۰ ، ۲۰ ، ۱۰  و ۵ جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بوده و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در بخش آوایی گروهی پیش‌بینی شده است.

مولوی تصریح کرد: بخش معارفی نیز رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه را در بر دارد و امسال برای نخستین بار در این بخش، رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یس و الرحمن نیز به فهرست رشته‌ها اضافه شده است که عمومی بوده و فقط دارای یک مرحله شهرستانی است، این رشته به‌صورت کتبی و با رعایت استاندارد آزمون‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای مطالعه آیین‌نامه مسابقات سراسری در رشته‌های گوناگون و ثبت‌نام در این دوره از مسابقات می‌توانند به سامانه www.quraniran.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان در خصوص داوران این دوره از مسابقات، گفت: علاوه بر بهره‌مندی از داوران دارای گواهی‌نامه طرح ساماندهی، مرکز قرآنی سازمان اوقاف از بین داوران واجد شرایط پس از برگزاری دوره آموزشی فشرده و مرحله مصاحبه، برای داوری در مرحله شهرستانی دعوت به‌عمل آورده است.

مولوی افزود: نیازمندی‌های استان در بخش‌های مختلف مسابقات قرآن کریم احصا شده است که بر این اساس، در رشته‌ تجوید بخش بانوان، صوت، لحن، وقف و ابتدا در دو بخش بانوان و آقایان و صحت حفظ بخش آقایان کمبود داور در مرحله شهرستانی وجود دارد.

ثبت‌نام از متسابقان در نمایشگاه قرآن

این چهره قرآنی استان با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات جهت ثبت‌نام از علاقه‌مندان شرکت در مسابقات اوقاف در جریان برگزاری نمایشگاه قرآن استان، توضیح داد: افراد علاقه‌مند می‌توانند ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن استان که از امروز در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد آغاز می‌شود، با حضور در غرفه اداره‌کل اوقاف نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی تأکید کرد: برگزاری یک کارگاه تخصصی قرآن کریم با حضور استاد غلامرضا شاه‌میوه از دیگر تمهیدات اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف است که تا پیش از آغاز برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان بیان کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نفر شامل ۱۷۰ آقا و ۲۳۰ بانو در رشته‌های مختلف چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کردند که در مجموع، ۱۲۴ آقا و بانو در مرحله استانی بخش‌های آوایی و نغماتی حضور داشتند؛ همچنین ۷۵ آقا و ۱۱۸ بانو در بخش معارفی شامل رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.

مولوی گفت: کسب دو مقام سومی در رشته‌های دعاخوانی و نهج‌البلاغه آقایان، رهاورد نمایندگان چهارمحال‌وبختیاری در دوره قبلی مسابقات سراسری قرآن کریم در سال ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha