حضور بی‌سابقه قمی‌ها در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم
کد خبر: 4138698
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

حضور بی‌سابقه قمی‌ها در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم

هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و بیشترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در قم، مربوط به امسال بوده که 620 نفر از حافظان در این آزمون شرکت کردند.

عبدالعلی براتی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور امروز 15 اردیبهشت‌ماه در قم برگزار شد.

این رویداد مهم قرآنی در سه رشته حفظ 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء در دو حوزه امتحانی برادران و خواهران برگزار شده و 620 نفر از حافظان قرآن کریم برای دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در این آزمون شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر کریم دولتی رئیس شورای ارزیابی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، سید محمدجواد آل احمد دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و جمعی از فعالان قرآنی استان از این حوزه امتحانی بازدید کرده و با برخی حافظان قرآن کریم گفتگو کردند.

عبدالعلی براتی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در حاشیه برگزاری این آزمون در جمع خبرنگاران از رشد 20 درصدی ثبت‌نام حافظان قرآن کریم نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: استان قم از نظر افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته و تعداد شرکت کنندگان به نسبت جمعیت استان، رتبه اول کشور را داراست. 

وی ادامه داد: کم سن‌ترین حافظ کل قرآن کریم که در این آزمون شرکت کرده 11 ساله و مسن‌ترین آن 62 ساله بوده است. وی گفت: نتیجه این آزمون خردادماه امسال اعلام می‌شود و افرادی که حائز امتیاز کافی شده باشند، به مرحله آزمون شفاهی معرفی می‌شوند.

براتی گفت: داوطلبانی که این آزمون را با موفقیت گذرانده باشند، در رشته 10 جزء مدرک معادل دیپلم، رشته 20 جزء مدرک معادل فوق دیپلم و رشته 30 جزء پس از طی مراحل درجه سه تا یک مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دریافت می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha