حمله به طلبه‌ها با هدف ممانعت از تحصیل در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود
کد خبر: 4138678
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
امام‌ جمعه ارومیه:

حمله به طلبه‌ها با هدف ممانعت از تحصیل در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی گفت: برخی، طلبه‌ها را مورد هجمه قرار دادند تا علاقه‌مندان نتوانند در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند، در حالی که این اقدام آنها به جایی نرسید و شهدایی چون سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب علمای بزرگ حوزه‌های علمیه است و اگر شهید مطهری و نفس امام راحل نبود، چنین بزرگانی تربیت نمی‌شدند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه باید ساری و جاری شود، اظهار کرد: مسئولان عملکرد زیرمجموعه‌های خود را درخصوص رعایت عدالت زیر نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه عدالت، محور دین اسلام است، افزود: نباید رانت‌خواری بر جامعه حاکم شده و هرکس علم و سواد زیادی ندارد به‌واسطه رابطه بهره‌مند باشد و کس دیگری که سواد و علم بالایی دارد دریافت کمتری داشته باشد.

امام‌ جمعه ارومیه اضافه کرد: عدالت در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد و هرکس مسئولیتی قبول می‌کند، وظیفه‌اش اجرای عدالت است و باید این مهم را اولویت کار خود قرار دهد. مقام معظم رهبری بارها سفارش کرده‌اند که باید با مفاسد اقتصادی مبارزه شود و وظیفه حکومت اسلامی مبارزه با ظلم و فساد اقتصادی و غیر اقتصادی است.

حجت‌الاسلام قریشی به عدالت در قضاوت اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در قضاوت نیز متولیان امر عدالت را محور کارخود قرار داده و در رفتار و برخورد با تکیه بر عدالت عمل کنند. در خانواده نیز پدر و مادر و همسران با یکدیگر و با فرزندان خود با عدالت رفتار کرده و از رفتار تبعیض‌آمیز پرهیز و از فرق گذاشتن بین فرزندان خودداری کنند چه بسا این تبعیض‌ها تبعاتی به دنبال داشته و موجب کدورت فرزند از والدین می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه حدود پنج هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید وجود دارد، افزود: در هیچ کشوری برای دفاع از دین و کشور چنین حرکتی صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی به ایام ثبت‌نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: تحصیل علوم حوزوی واجب کفایی است و افرادی که مستعد هستند، باید در این حوزه‌ها تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: برخی، طلبه‌ها را مورد هجمه قرار دادند تا علاقه‌مندان نتوانند در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند در حالی که این اقدام آنها به جایی نرسید و شهدایی چون سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب علمای بزرگ حوزه‌های علمیه است و اگر شهید مطهری و نفس امام راحل نبود، چنین بزرگانی تربیت نمی‌شدند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌غربی در خصوص تعیین قیمت گندم نیز بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها به دولتمردان تأکید کرده‌اند که از تولیدکننده حمایت کنند و انتظار می‌رود به‌زودی قیمت گندم و جو مشخص شود تا کشاورز بداند چه بکارد.

انتهای پیام
captcha