عضویت بیش از ۸ هزار نفر بانوی قمی در نهضت پیشرفت بانوان
کد خبر: 4138373
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

عضویت بیش از ۸ هزار نفر بانوی قمی در نهضت پیشرفت بانوان

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در قم از سال گذشته شناسایی فعالین و کنشگران بانوی استان قم شروع شد که بیش از ۸ هزار نفر در شبکه پیشرفت بانوان عضو هستند؛ فعالان و کنشگران در محلات مختلف تحت عنوان راهیار بانوان در راستای شناسایی و توسعه، تقویت و حفظ شبکه و سیاست‌های برنامه‌ای اداره تبلیغات فعال هستند.

فاطمه فرخنده، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، فاطمه فرخنده، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در نشست خبری با خبرنگاران که امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در سازمان تبلیغات، تمرکز فعالیت‌ها بر ساختار جدیدی تحت عنوان نهضت پیشرفت بانوان قرار گرفته تا بانوان به عنوان مخاطبین سازمان باشند و در شبکه‌ای ساماندهی شوند.

وی گفت: در قم از سال گذشته شناسایی فعالین و کنشگران بانوی استان قم شروع شد که بیش از ۸ هزار نفر در شبکه پیشرفت بانوان عضو هستند؛ فعالان و کنشگران در محلات مختلف تحت عنوان راهیار بانوان در راستای شناسایی و توسعه، تقویت و حفظ شبکه و سیاست‌های برنامه‌ای اداره تبلیغات فعال هستند.

فرخنده تصریح کرد: در چشم‌انداز ایران ۱۴۴۰ تقویت حکمرانی بانوان اتفاق بیفتد و بانوان برای خودشان برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشند. در برنامه ۱۴۰۲ این نهضت پیشرفت بانوان در ۴ محور برنامه‌ای رسالت دارد.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: محور تربیتی اولین محور هدف نهضت پیشرفت بانوان است که برنامه دختران حاج قاسم و مادرانه دخترانه از جمله برنامه‌های این محور بود و محور دوم تبیین است که تربیت کنشگران جهاد تبیین در همین راستا انجام شده است. و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان به عنوان کنشگر فعال در حوزه جهادتبیین تربیت شده‌اند.

وی گفت: ۶۵ مدرسه دخترانه متوسطه اول و دوم در قالب طرح زیست عفیفانه همراه ما شدند و شورای زیست عفیفانه نیز انجام شده است که هدف آن پیوند مسجد محله مدرسه است .

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: محور سوم بحث مناسبت‌ها است که برنامه‌های مختلف را با گفتمان‌سازی انجام دهد و از نیمه شعبان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد، مهرواره محله همدل و روایت نشر خوبی‌ها در قالب‌های مختلف در راستای همین محور انجام شده است. هم‌چنین در ایام فاطمیه گفتمان خانه مادری انجام شد.

فرخنده اضافه کرد: مورد چهارم بحث حکمرانی با هدف تقویت بنیه‌های قوه عاقله بانوان و تصمیم‌گیری‌های سیاستی و کلان است که این تصمیم‌گیری‌ها با حضور بانوانی که توان مدیریتی و اجرایی دارند، انجام دهیم.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: مراسم دختران دهه هشتادی  ۳۰ اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و دختران دهه ۹۰ که ۲۹ اردیبهشت در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شود .

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز کرد: دخترانه‌های در حرم بانوی کرامت که عصر روز ولادت حضرت معصومه(س) انجام می‌شود و شعر بانوانه در دهه کرامت با حضور شاعران دانش‌آموز برگزار می‌شود. 

فرخنده گفت: در ایام دهه کرامت جشنواره بهین‌دخت برای سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در قالب نقاشی با عنوان آرزوهای دخترانه‌ و مسابقه کتابخوانی نیز در مدارس انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: جشن‌های محلی در بوستان‌های محلی که با نمایش‌های عروسکی همراه است، در ۱۰ بوستان در ۱۰ منطقه در ایام دهه کرامت برگزار شود.

فرخنده ادامه داد: سومین دوره تربیت مبلغه تخصصی عفاف و حجاب آغاز شده و کاملا متمرکز بر مباحث عفاف و حجاب است و ۱۷۰ نفر بانوی کنشگر محلات در این دوره حضور دارند و در میدان عمل در اصناف مختلف حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha