ویژگی‌های تبلیغی اعزام کاروان قرآنی به حج + فیلم
کد خبر: 4137932
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
میرزاجانی تصریح کرد:

ویژگی‌های تبلیغی اعزام کاروان قرآنی به حج + فیلم

رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن با بیان اینکه اعزام کاروان قرآنی خواص تبلیغی مختلفی برای کشور دارد، گفت: یکی از آنها این است که کاروان بتواند در بین حجاج سایر کشور‌ها حضور مؤثر و تلاوت فاخر داشته باشد، تا ذهنیت بعضاً منفی که نسبت به مراتب انس با قرآن مردم ایران وجود دارد، خنثی شود.

خواص بین‌المللی و تبلیغی اعزام کاروان قرآنی به حج + فیلم

محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص ویژگی‌های کاروان قرآنی اعزامی به حج ۱۴۰۲ گفت: بر اساس سنت حسنه‌ای که چهار دهه در جریان است، امسال هم توفیق داریم که کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع اعزام شود و استادان، حافظان، قاریان و گروه‌های تواشیح به اجرای برنامه‌های قرآنی در سرزمین وحی بپردازند.

وی با بیان اینکه امسال کاروان قرآنی با حضور ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها می‌پردازند، افزود: زمان مأموریت اعضای کاروان قرآنی حج از ۳۵ تا ۴۰ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد و مأموریت دوستان ما در گروه تواشیح بیش از این زمان و حدود ۴۵ روز خواهد بود.

۹۰ درصد از اعضای کاروان حج اولی هستند

رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، با اشاره به اینکه متوسط سن اعضای کاروان امسال ۳۶ سال است و از ۱۲ استان کشور در آن حضور دارند، ادامه داد: در کاروان امسال حدود ۹۰ درصد از اعضا حج اولی هستند و این موضوع نشان می‌دهد که امسال یک کاروان جوان، با نشاط، پخته و کاربلد از حیث تلاوت قرآن داریم که هم بایستی از پختگی اعضای آن و هم از نشاط درونی آن بهترین استفاده را داشت.

میرزا‌جانی در ادامه گفت: اعزام کاروان قرآنی به حج از پنجم خرداد‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد و تقریباً تا روز‌های پایانی حضور حجاج ایرانی در مکه و مدینه عزیزان ما حضور دارند. با برنامه‌ریزی خوبی که توسط کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه که پشتیبانی این حرکت مبارک را بر عهده دارد، امیدوار هستیم امسال برنامه‌های مؤثری اجرا شود.

پیش‌بینی اجرای برنامه‌های قرآنی

رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط جدیدی که در روابط بین ایران و عربستان رخ داده است، شرایط طوری رقم بخورد که ظهور و بروز اجرای برنامه‌های قرآنی خصوصا در حوزه بین‌الملل و در بین حجاج سایر کشور‌ها شکوفاتر و پربارتر از گذشته شود.

وی اظهار کرد: اعزام کاروان قرآنی خواص مختلف تبلیغی برای جمهوری اسلامی ایران دارد و حتماً حضور و اجرای برنامه عزیزان در بین حجاج ایرانی مغتنم و مؤثر است، اما یکی از اهداف جدی که ما در این رابطه دنبال می‌کنیم این است که کاروان قرآنی بتواند در حوزه بین‌الملل و در بین حجاج سایر کشور‌ها حضور مؤثر و تلاوت فاخر داشته باشد، تا ذهنیت بعضاً منفی که نسبت به مراتب انس با قرآن مردم ایران وجود دارد، خنثی شود و اعضای کاروان مبلغان مؤثری در بین حجاج سایر کشور‌ها باشند. امیدواریم که این اتفاق در حج امسال رخ دهد.

یادآور می‌شود، دوره توجیهی ـ آموزشی کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۲ از صبح روز گذشته دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه به میزبانی سازمان اوقاف و با مشارکت کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن و حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف آغاز شده است و امروز نیز این کاروان با رؤسای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار خواهد کرد.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۱:۰۱
0
0
با سلام وادب ..اینحقیر نیز دوست دارم در کاوران قرانی اعزامی به حج سال 1403 شرکت کنم ببخشید شرایط چگونه است؟....
captcha