ضرورت بهره‌گیری از منابع پایدار برای پیشبرد طرح‌های محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4137519
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

ضرورت بهره‌گیری از منابع پایدار برای پیشبرد طرح‌های محرومیت‌زدایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حساب 100و پروژه‌های نهضت ملی و بازسازی و عمران روستایی، آینده‌پژوهی در بنیاد مسکن و لزوم بهره‌گیری از منابع پایدار برای پیشبرد طرح‌های محرومیت‌زدایی را یادآور شد.

دیدار مدیرکل بنیاد مسکن فارس با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکنبه گزارش ایکنا از فارس، سیدعلیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گزارش عملکرد دهه حساب ۱۰۰ امام راحل در استان فارس را ارائه داد و پیشبرد طرح‌های تأمین مسکن نیازمندان و مددجویان را از اولویت‌های برنامه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان دانست.

وی با ارائه گزارش عملکرد دهه حساب ۱۰۰ و پروژه‌های نهضت ملی و بازسازی و عمران روستایی، آینده‌پژوهی در بنیاد مسکن و لزوم بهره‌گیری از منابع پایدار برای پیشبرد طرح‌های محرومیت‌زدایی را یادآور شد.

حمیدی با اشاره به اهمیت متوقف و معکوس شدن روند مهاجرت از روستا به شهر، اجرا و تکمیل طرح‌های عمران روستایی به ویژه در روستاهای هدف را از اولویت‌های مهم این اداره‌کل دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه سال گذشته طرح بهسازی حدود ١٠٠٠ روستا اجرایی شد، اظهار کرد: در حال حاضر ٢ میلیون و ٦٧٠ هزار مترمربع از روستاهای فارس آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه عمران روستایی توجه ویژه‌ای به روستاهای هدف گردشگری، روستاهای دارای بافت با ارزش و روستاهای شاخص برای کاهش مهاجرت می‌شود؛ چرا که معتقدیم علاوه بر اینکه روستا محل تولید است به افزایش جمعیت هم کمک خواهد کرد و هم از حاشیه‌نشینی و مهاجرت جلوگیری می‌شود.

حمیدی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد نرخ فزاینده کاهش جمعیت در روستاها را تعدیل کنیم، گفت: سال‌های زیادی بنیاد مسکن با طرح هادی روی کالبد روستاها کار کرده اما اکنون طرح منظومه‌های روستایی را در دستور کار دارد. در این طرح بخشی از یک شهرستان مطالعه می‌شود و سپس توانمندی‌های روستاهای آن شهرستان استخراج و یک زنجیره ارزش در روستاها تعریف و با تعریف و عملیاتی شدن پروژه‌های پیشران به اشتغال روستاها کمک می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: سال گذشته رشد بازنگری طرح‌های هادی در استان را ٥ برابر کردیم و توانستیم مجوز معادل‌سازی قیر را از هیئت دولت بگیریم و خوشبختانه یک رضایت‌مندی نسبی در روستاها ایجاد شد البته طرح هادی ۷۰۰ روستای فارس نیازمند بازنگری است که امیدواریم طی سه سال آینده اجرایی شود.

حمیدی با بیان اینکه سالانه حدود ١٥ هزار استعلام در بخش روستایی فارس پاسخ داده می‌شود، این استعلام‌ها را شامل افزایش محدوده، مغایرت‌های طرح هادی، تغییر کاربری و ... دانست و گفت: پنجره واحد زمین اخیرا به مجموعه اقدامات الکترونیک بنیاد مسکن اضافه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه واگذاری زمین به افراد از محل دستور العمل واگذاری زمین انجام می‌شود، گفت: سالانه حدود ٤ هزار قطعه زمین روستایی واگذار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این نشست بر تکریم ارباب‏رجوع و داشتن روی خوش و حسن خلق و آموزش ضمن خدمت منابع انسانی جهت ارائه بهتر خدمات، ایجاد مسیر و بستر و ساختار مناسب توسط مدیران جهت تسهیل ارتقای شغلی، ایجاد انگیزه در پرسنل و به‌کارگیری مشارکت همکاران توسط مدیران بنیاد مسکن و تشویق‌های مادی و معنوی برای پرسنل جهت ایجاد انگیزه مضاعف در خدمت‌رسانی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha