پایان کار نمایشگاه «بهار قرآن و عترت» در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 4137263
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

پایان کار نمایشگاه «بهار قرآن و عترت» در حرم بانوی کرامت

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت از اتمام کار نمایشگاه فصلی قرآن و عترت در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و گفت: در مجموع 40 روز از ابتدای نوروز تا پایان ماه مبارک رمضان حدود چهار هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشته‌اند.

نمایشگاه بهار قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی، مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: نمایشگاه فصلی بهار قرآن و عترت که به اهتمام مدیریت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت در تالار شهید مطهری کتابخانه فاطمی واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برپا شده بود، پس از ۴۰ روز به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بهار قرآن و عترت حدود چهار هزار بازدیدکننده داشت، گفت: این نمایشگاه در ایام نوروز در دو شفیت صبح و عصر و در ایام ماه مبارک رمضان در شیفت شبانگاهی از ۸ تا ۱۱ پذیرای علاقه‌مندان بود.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: نمایشگاه بهار قرآن و عترت در بخش قرآن‌های چاپی که یکی از گنجینه‌های کتابخانه فاطمی است مورد استقبال قرار گرفت و کارشناسان موزه و کتابخانه محتوا و آثار قرآنی به نمایش درآمده را روایتگری کرده و به سؤالات بازدیدکننده پاسخ دادند.

وی افزود: یادداشت‌های ثبت شده در دفتر خاطرات نمایشگاه و بازخوردگیری از بازدیدکننده‌ها نشان می‌دهد که از نوع آثار قرآنی نمایش یافته به‌ویژه سناریوها و مضامین خاص ارائه شده مانند قرآن‌های چاپی و ترجمه قرآن‌ها به ده‌ها زبان زنده دنیا استقبال خوبی شده است.

عبدی ادامه داد: در بخش آثار قرآنی، موزه فاطمی نیز نمایش نظیرسازی ۱۴ قرآن خطی موزه شامل قرآن‌های نخستین تا سده‌های واپسین که اثبات می‌کند در طول ۱۴ قرن کتابت قرآن کریم، کلام‌الله وحی به‌عنوان آخرین کتاب آسمانی نازل شده، دچار تحریف نشده و عاری از نقصان و زیاده، در اختیار مسلمان و جهان بشریت قرار گرفته است از بخش‌های پر مخاطب این نمایشگاه بود.

وی بیان کرد: بخش معرفی پیشینه فعالیت‌ها و آیین‌های قرآنی با تابلوهای اسنادی نیز از بخش‌های مورد توجه بازدیدکنندگان بوده است.

انتهای پیام
captcha