جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4137117
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن» در یزد برگزار می‌شود

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد از برگزاری جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن» ویژه مربیان قرآن فعال در مساجد و پایگاه‌های بسیج خبر داد و مهلت ثبت‌نام را تا بیستم اردیبهشت جاری اعلام کرد.

محمدحسین زارع مهریزی، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزدحجت‌الاسلام محمدحسین زارع مهریزی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: برای اینکه به فرمان مقام معظم رهبری بتوانیم 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم، باید 63 هزار مؤسسه قرآن در سطح کشور داشته باشیم و سهم استان یزد از این تعداد دو هزار مؤسسه و مرکز آموزش قرآن است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 140 مؤسسه قرآن، 115 خانه قرآن و 127 واحد قرآنی پایگاهی در استان مشغول به تربیت قرآن‌آموزان هستند ولی این عدد با دو هزار مؤسسه و مرکز آموزش قرآن فاصله دارد، اما سه هزار و 527 مسجد در استان در دسترس تمامی اهالی محله‌های شهرها قرار دارد. بنابراین بهترین جایی که می‌توان فعالیت قرآنی متمرکز در آن انجام داد، مسجد است.

زارع افزود: با وجود امکانات در مساجد و وجود تجهیزات آموزشی و ...، یکی از اشتباهات این است که مؤسسات قرآنی مجبور هستند، هزینه‌های سنگین اجاره‌بها را پرداخت کنند یا فعالیت خود را به دلیل این هزینه‌های بالا تعطیل کنند، حال آن که مکان مساجد به دلیل معنویتی که دارد و سهل‌الوصول بودن، می‌تواند فضایی را برای حضور مؤسسات قرآنی فراهم کند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اتفاق مبارک انعقاد تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با دارالقرآن بسیج اضافه کرد: در راستای این تفاهم‌نامه مقرر شد 845 پایگاه مقاومت مساجد، مساجد را برای حضور مؤسسات قرآنی و مراکز آموزش قرآن فراهم کنند تا حداقل شعبه‌ای از مؤسسات با برگزاری یک کلاس در مساجد مهیا شود و اندک اندک فعالیت مؤسسات در مساجد بیشتر شود و اگر نیازمند مانع‌زدایی و تسهیل‌گری در این زمینه هستند، می‌توانند عدد دو را به سامانه 660005 همراه با نام مسجد ارسال کنند.

زارع با اشاره به برگزاری جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن» در این استان گفت: این جشنواره ویژه مربیان قرآن فعال در مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 اردیبهشت‌ماه جاری برای ثبت واحد قرآنی مسجد و شرکت در جشنواره به سایت quranbsj.ir مراجعه کنند و در قرعه‌کشی 200 جایزه دو میلیون ریالی نیز شرکت داده می‌شوند.

وی با تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و حُسن توجه سردار زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان در این زمینه یادآور شد: همچنین غرفه «مسجد، پایگاه قرآن» دارالقرآن بسیج در نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان به موضوع اینکه چرا مساجد باید پایگاه قرآن باشند و راهکارها و التزامات مسجد قرآنی پرداخت.

انتهای پیام
captcha