برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله استانی در گرگان
کد خبر: 4136886
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله استانی در گرگان

رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله استانی ۹ و ۱۰ اردیبهشت در دو بخش پسران و دختران به میزبانی شهرستان گرگان در کانون طه برگزار می‌شود.

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله استانی

محمد لطفی، رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله استانی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان در روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت در دو بخش پسران و دختران به میزبانی شهرستان گرگان در کانون طه برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن وعترت نماز اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود، گفت: هفتصد نفر از دانش‌آموزان‌ در چهارده رشته پس از رقابت در مرحله شهرستانی به دبیرخانه مسابقات معرفی شده و به‌صورت غیرحضوری مورد ارزیابی داوران قرار گرفته‌اند.

لطفی در خصوص ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی دانش‌آموزان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می‌شود. دانش آموزان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی‌های کلام الهی و سخنان اهل‌بیت(ع) آشنا شده و این آشنایی تأثیر به‌سزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش‌آموزان دارد.

رئیس اداره قرآن وعترت نماز اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان‌اینکه سیصد نفر از ره یافتگان به مرحله نهایی این مسابقات در کانون طه گرگان به رقابت خواهند پرداخت، گفت: نفرات برتر در هر رشته به مسابقات کشوری قرآن عترت و نماز معرفی خواهند

انتهای پیام
captcha