آمادگی دارالقرآن‌های چهارمحال‌وبختیاری برای میزبانی از دانش‌آموزان
کد خبر: 4136800
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹

آمادگی دارالقرآن‌های چهارمحال‌وبختیاری برای میزبانی از دانش‌آموزان

رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری از آمادگی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استان برای ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان به‌ویژه در تعطیلات تابستان خبر داد.

آموزش قرآن به دانش‌ آموزان

سید‌سجاد قریشی، رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص برنامه‌ریزی این نهاد جهت انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم، گفت: دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش در رأس کار جهت تحقق این هدف مهم هستند لذا مدیران و مربیان قرآن این مراکز بر اساس نامه ابلاغی از سوی آموزش‌وپرورش هر ناحیه، با حضور در مدارس به شناسایی دانش‌آموزان و جذب آنها می‌پردازند.

قریشی ادامه داد: دانش‌آموزان مستعد پس از شناسایی و جذب، با گذراندن کلاس‌ها و دوره‌های متنوع از قبیل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ از یک‌‌‌جزء تا کل قرآن، آشنایی با مفاهیم و تدبر در قرآن و... موفق به اخذ گواهی دارالقرآن آموزش و پرورش می‌‌شوند.

وی با اشاره به بهره‌مندی از اساتید ممتاز استان در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، بیان کرد: این مراکز مجوز فعالیت خود را از آموزش‌وپرورش در راستای فعالیت قرآنی دریافت می‌کنند و این امکان را دارند که اساتید مبرز و برجسته استان در راستای اعتلا‌بخشی دانش‌آموزان قرآن‌آموز در اختیار بگیرند.

قریشی تأکید کرد: اساتید حاضر در دارالقرآن‌ها در زمینه‌های آموزش و داوری فعالیت ثمربخشی دارند و تلاش دارند تا دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به‌صورت تخصصی به مباحث قرآنی ورود داشته باشند. در این راستا، علاوه بر بهره‌گیری از مربیان قرآن آموزش و پرورش، از یاری سایر نهادهای فرهنگی نظیر ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی استان استفاده می‌شود.

تربیت دانش‌آموزان دارالقرآنی

وی رویکرد دارالقرآن‌ها در راستای انس دانش‌آموزان با قرآن در ایام فراغت آنان را یادآور شد و توضیح داد: دانش‌آموزان در عرصه مهم قرآن نیاز به همراه و راهنما دارند و با توجه به اینکه مربی پرورشی مدرسه نمی‌تواند برای آموزش و نهادینه‌سازی انس دانش‌آموز با مصحف شریف به‌طور دائم و مستمر در کنار او باشد، دارالقرآن‌ این نقش مؤثر را در جهت سوق دادن افراد به قرآن ایفا می‌کند و این مراکز تلاش دارند تا دانش‌آموزان ما به قرآن‌آموزان ممتاز تبدیل شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان در خصوص برنامه‌ریزی دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، بیان کرد: با حمایت و همراهی والدین دانش‌آموزان، در مباحثی از قبیل حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن، قصص و تمثیلات قرآنی و ... آموزش‌ها ارائه می‌شوند و برای دلگرم شدن هرچه بیشتر خانواده‌ها، یک دوره تفسیر قرآن برای خانواده‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود.

قریشی در پایان گفت: وقتی دانش‌آموزان قرآن‌آموز، مهارت‌‌های لازم در رشته قرآنی مورد نظر خود را با کمک اساتید به خوبی کسب کردند، می‌توانند با معرفی از سوی دارالقرآن با حضور در محافل قرآنی استان یا در جلسات نهاد‌ها یا ارگان‌های مختلف دولتی در جهت شکوفایی گام بردارند که البته آموزش‌وپرورش نیز این نخبگان قرآنی را حمایت و تشویق می‌کند.

گفتنی است، مناطق ۱۷گانه آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری در حال حاضر دارای ۹ دارالقرآن در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، اردل، فارسان، خانمیرزا، کوهرنگ، لردگان، کیار و گندمان است که جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان و جمع چندین برابری خانواده‌های آنان را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام
captcha