بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه برای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4136322
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
فرخ‌زاده مطرح کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه برای فعالیت‌های قرآنی

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی فارس، گفت: این استان با داشتن یک هزار و ۴۲۰ امامزاده که محل رفت و آمد هستند، ظرفیت بی‌نظیری در عرصه فعالیت‌های مذهبی و قرآنی دارد.

محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارسمحمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به چشم‌انداز این معاونت در سال جاری برای بحث رونق گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی و مباحث قرآنی، گفت:‌ در گام نخست و پیش از هر اقدامی باید با دستگاه‌های مختلف تعامل ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی فارس اظهار کرد: این استان با داشتن یک هزار و 420 امامزاده که از این تعداد 60 امامزاده دارای بقعه و بارگاه بوده و محل رفت و آمد مردم هستند، ظرفیت بی‌نظیری در عرصه فعالیت‌های مذهبی و قرآنی دارد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه اوقاف باید تلاش ویژه‌ای در این راستا کرده و این اماکن را در اختیار مردم گذاشته تا کلاس‌های قرآنی در آن‌ها برگزار کنند، گفت:‌ ادارات نیز باید باید مشوق‌های خوبی برای کارکنان خود در مباحث قرآنی داشته و این مباحث را توسعه دهند.

معاون استاندار فارس نقش آموزش و پرورش و مهدکودک‌ها را به خصوص در این عرصه مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ باید تلاش کنیم تا فرزندان خود را از دوران طفولیت با قرآن انس دهیم و آنان را مباحث اعتقادی و دینی آشنا کنیم.

وی به نقش رسانه ملی در این عرصه نیز اشاره کرد و گفت: صدا و سیما در این زمینه نقش اساسی دارد البته منظور تنها بحث تولید نماهنگ قرآنی و اقداماتی از این دست نیست بلکه باید بتواند اقدامات متعددی انجام داده و برنامه‌های متنوعی برای سنین مختلف و اقشار مختلف مردم برای جذب به فعالیت‌های قرآنی و مذهبی تولید کنند.

فرخ‌زاده همچنین با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در این عرصه گفت: حوزه‌های علمیه در این زمینه نقش اساسی دارند که شاید طی سال‌های اخیر نقش خود را در فراگیر کردن قرآن در جامعه کمتر ایفا کرده‌اند در صورتی که چنین فعالیت‌هایی در جامعه دینی به عهده روحانیان و طلاب و مراکز دینی است که این مسئله را به صورت عموم و فراگیر کمتر در جامعه مشاهده می‌کنیم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه امروز بیشتر افراد عادی را به عنوان قاری و مدرس قرآن می‌بینیم تا روحانیت، گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیان باید ورود جدی به مباحث قرآنی در جامعه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه دینی باید توسط علمای دینی و افراد متخصص در فنون دینی اداره شود زیرا این مسئله تأثیر بسزایی در هدایت جامعه دارد، گفت: اقدامات متعددی وجود دارد که باید در این عرصه تلاش کنیم تا فضای جامعه را به سمت مسائل مذهبی و اعتقادی سوق داده و به فرهنگ جامعه خدمت کنیم.

انتهای پیام
captcha