موازی‌کاری‌ مانع تحقق تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی می‌شود
کد خبر: 4136198
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

موازی‌کاری‌ مانع تحقق تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان با بیان اينکه مهم‌ترین موانع تحقق تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی موازی‌کاری برخی نهادها و سنگ‌اندازی برخی هیئت امنا مساجد است، گفت: عدم اختصاص بودجه‌های قرآنی به مساجد از دیگر عوامل مهم در تحقق این مسئله است.

حجت‌الاسلام حسن ملائکی رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان

حجت‌الاسلام حسن ملائکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، اظهار کرد: تحقق این امر بستگی به تغییراتی در سیستم فعالیت مساجد از امام جماعت، هیئت امنا و ... دارد تا بتواند در همه فعالیت‌ها از جمله امور قرآنی فعال باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین موانع تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری موازی‌کاری برخی نهادها و سنگ‌اندازی برخی هیئت امنا مساجد است، افزود: از دیگر عوامل مهم در عدم تحقق این مسئله که می‌توان گفت مهمترین آنهاست عدم اختصاص بودجه‌های قرآنی در مساجد را می‌توان ‌نام برد.

ملائکی با اشاره به ویژگی‌های مساجدی که تبدیل به پایگاه‌های قرآنی می‌شوند، گفت: میزان بالای جذب فعالان و نخبه‌های قرآنی در این مساجد به چشم می‌خورد و مساجد به محل تبادل اندیشه‌های دینی و قرآنی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بدون حمایت‌های مالی و پشتوانه‌های قانونی این مطالبه محقق نمی‌شود، افزود: هرچند تنها راه تحقق، مسائل مالی نیست اما در نبود وسع مالی و بسته بودن دست، عوامل اجرایی مساجد قطعاً کاری پیش نخواهد برد.

ملائکی با اشاره به نقش مسئولان در تحقق این امر گفت: دستگاه‌های فرهنگی و دینی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش و ... در این رابطه نقش بسیار مهم‌تری دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان در خصوص پیامدهای عدم تحقق مسجد به‌عنوان پایگاه قرآنی تأکید کرد: در صورت عدم تحقق مساجد به‌ پایگاه قرآنی، دوری جمعیت جوان از مسجد و خالی شدن مساجد از جوان و در ادامه موجب تحقق آرمان‌های دشمنان خواهد شد که می‌خواهد جامعه را به سمت فرهنگ سکولار دچار استحاله کند.

انتهای پیام
captcha