پیام تسلیت شخصیت‌های حوزوی در پی درگذشت آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی + مراسم بزرگداشت در تهران
کد خبر: 4136154
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

پیام تسلیت شخصیت‌های حوزوی در پی درگذشت آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی + مراسم بزرگداشت در تهران

آیت‌الله نورالله شاه آبادی، پس از عمری خدمت و تالیف و تربیت شاگردان در سحرگاه روز ۲۹ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ مصادف با ۳۱ فروردین۱۴۰۲ در سن نود و سه سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله نورالله شاه آبادی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله نورالله شاه آبادی، فرزند آیت‌الله محمدعلی شاه آبادی (استاد عرفان امام خمینی) سحرگاه 29 ماه مبارک رمضان پس از عمری مجاهدت در راه دین مبین اسلام و خدمت به حوزه‌های علمیه درگذشت.

ایشان در فروردین سال ۱۳۰۹هجری شمسی در شهر قم متولد شد. پدر بزرگوارش، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی شاه آبادی و مادر ایشان هم صبیه مرحوم آیت‌الله حاج سیدصادق روحانی قمی بود. پدرش آیت‌الله محمدعلی شاه آبادی، استاد عرفان و اخلاق امام خمینی(ره) بود که برای امام، جلسات خصوصی درس و عرفان و اخلاق می‌گذاشت و امام راحل همواره از ایشان به عنوان عارف کامل و فقیه مبارز یاد می‌کرد.
شخصیت‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی در پی این ضایعه، با ارسال پیام‌هایی، درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ نور الله شاه آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ نورالله شاه آبادی (رضوان‌الله علیه) را به حوزه‌های علمیه و خانواده معزز و شاگردانش تسلیت عرض می‌نمایم.

ایشان فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمدعلی شاه آبادی، استاد عرفان حضرت امام خمینی (اعلی الله مقامهم) است که خود در تخلق به اخلاق الهی کوشا بود.
وی عالمی وارسته و استاد حوزه‌های علمیه بود که عمری در راه ترویج علوم دین و شریعت نبوی به تلاش و مجاهدت پرداخت.

رضوان و جنت و مغفرت الهی و ضیافت نبوی و علوی نصیب این عالم متخلق باد.

 

پیام تسلیت آیت‌الله رشاد، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران

إنا لله و إنا الیه راجعون

رحلت جناب آیت‌الله حاج آقا نورالله شاه آبادی(ره)، فرزند فقیه حکیم، سالک واصل، آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمدعلی شاه آبادی(طاب ثراه)، مایه تاثر و تالم گشت. این جانب، این ضایعه مولمه را، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، به بیت معنوی و معرفتی شاه آبادی، خاصه فرزندان آن راحل رستگار، و علاقه‌مندان و ارادتمندان سوگوار آن شخصیت خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء الهی مسئلت می‌کنم.

 

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت آیت‌الله نورالله شاه آبادی، فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی محمد علی شاه آبادی استاد معارف امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ نورالله شاه آبادی (رحمه الله علیه) را به خاندان جلیله‌ شاه‌آبادی و همچنین به شاگردان و دوستداران و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

ایشان که فرزند حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمدعلی شاه‌آبادی (رضوان الله علیه)، استاد معارف حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) بودند، در زندگی فردی و معارفی نیز بهره‌هایی ارزشمند از معارف پدر بزرگوار و سایر اساتید عالم و عارف و عظیم خود برده بودند.

استادی حوزه‌های علمیه و مدارس علوی عراق و موسوی تهران و مدتی ریاست بر موسسه اسلامی لندن و همچنین تالیف و شرح و ترجمه ده‌ها اثر ارزشمند و ماندگار علمی و نیز طبع لطیف شعری ایشان در ابراز ارادت به محضر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، نمایان‌گر ارزش والای ایشان در عرصه‌های اخلاقی، تربیتی، آموزشی، علمی و معارفی می‌باشد.

اینجانب برای روح ملکوتی این عالم ربانی، طلب علو درجات و رحمت و مغفرت الهی می‌نمایم و برای بیت رفیع و معظم شاه‌آبادی و سایر اراتمندان و شاگردان و وابستگان، صبر و اجر از بارگاه ربوبی خواستارم.

غفرالله له و لنا
رضا رمضانی

 

تسلیت رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم وارسته مرحوم مغفور آیت‌الله نورالله شاه آبادی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید.

ایشان که درس آموخته مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بودند، سال‌های عمر با برکت خویش را در پرتو تمسک و توسل به اهل بیت(ع) گام برداشته‌اند و اقدامات شایسته و ارزنده‌ای در عرصه تبلیغی خارج از کشور انجام داده و به یادگار گذاشته‌اند.

اینجانب ضایعه درگذشت مرحوم مغفور را خدمت حضرت ولی‌عصر(عج)، محضر مقام معظم رهبری، علما و فضلای حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.

سیدجمال‌الدین میرمحمدی
رئیس مرکزخدمات حوزه‌های علمیه

 

پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری؛ رئیس جامعه مدرسین حوزه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت‌الله حاج آقا نورالله شاه آبادی، موجب تألم و تأثر گردید. این شخصیت علمی و اخلاقی سال‌ها در عرصه تبلیغ خارج از کشور به نشر معارف اسلامی پرداخت و در حوزه‌های علمیه نیز شاگردان بسیاری را پرورش داد.

اینجانب رحلت این عالم فرزانه را به همه وابستگان و آشنایان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

مراسم بزرگداشت در تهران

مراسم بزرگداشت رحلت آیت‌الله نور الله شاه آبادی در تهران، دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ تا 17:30 در مسجد اعظم قلهک، واقع در خیابان شریعتی، خیابان دولت، روبه‌روی کلانتری قلهک برگزار می‌شود.

پیام تسلیت شخصیت‌های حوزوی در پی درگذشت آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی + مراسم بزرگداشت در تهران

 

نوشته‌ای از مرحوم آیت‌الله نورالله شاه آبادی در پایان دفتر خاطراتشان

عزیزم چندی قبل به پیش بینی یکی از زنده دلان عمر مرا نود و پنج سال پیش بینی کرد. اکنون که چند صباحی مانده است بدینوسیله از همه خداحافظی می‌کنم و همه را و فرزندانم را به خدا می‌سپارم و از پیشگاه حضرتش در خواست دارم که همواره رحمتش را بر شما ارزانی دارد. و چنانچه در مرور زمان بی‌توجهی یا کم‌توجهی از من دیده شده پوزش می‌خواهم و از فرزندانم می‌خواهم جز به حضرتش امید نبندند و بندگی او را سبک نشمرند و هر چه می‌خواهند توفیق آن را از درگاهش درخواست کنند.

نعمت بزرگ اسلام و ایمان را گرامی دارند و از سپاسگزاری از نعمت‌های بیکرانش هرگز فراموش نکنند. و از توسل به مقام مقدس پیامبر بزرگ و اولیای گرامی‌اش کوتاهی نورزند و مرا هم در این مرحله فراموش ننمایند، باشد که خداوند هستی و نعمت بخش جهان از من در گذرد و در سایه رحمتش در جمع مقربان درگاهش راه دهد. اینک آخرین نوشته‌ام را که روی سنگ مزارم نوشته شود برایتان می‌نگارم:

بسمه تعالی
چو گیرم رخت زین دنیای فانی
روم سوی سرای جاودانی ....
3/ 11/ 1396

 

انتهای پیام
captcha