برپایی بزرگترین محفل قرآنی دانش‌آموزی در اردبیل
کد خبر: 4135393
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

برپایی بزرگترین محفل قرآنی دانش‌آموزی در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برپایی بزرگترین محفل قرآنی دانش‌آموزی در اردبیل گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این محفل معنوی این است تا دانش‌آموزان با حال و هوای معنوی ماه رمضان و پیام قرآنی بیش از گذشته آشنا شوند.

محفل انس با قرآنبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۹ فروردین‌ماه،  در محفل انس با قرآن کریم در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان بزرگترین محفل انس با قرآن کریم با همراهی دانش‌آموزان استان اردبیل برگزار شد.

وی اظهار کرد: بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در بهار قرآن برگزار و دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی اول و دوم متوسطه با حضور در این محفل سعی کردند تا با محتوا و پیام قرآنی بیشتر آشنا شوند.

صفری تصریح کرد: این مراسم معنوی در مرکز استان و مناطق تابعه در مصلاها و در سایر شهرستان‌ها نیز در مدارس برگزار شد تا دانش‌آموزان با حال و هوای معنوی ماه رمضان و پیام قرآنی بیش از گذشته آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حالی در ماه مبارک رمضان نوای دلنشین قرآن در شهرها و روستاها پیچیده اما مهمتر از همه این فضاها، شنیدن تلاوت قرآن در فضای مدرسه زمینه‌ساز تربیت و تعالی شایسته برای نسل آینده خواهد بود.

صفری افزود: دانش‌آموزان با حضور در این محافل سعی می‌کنند بیشتر به معبود خود نزدیک شده و با دریافت پیام قرآن در مسیر عبودیت الهی و ارتقای معنوی و اخلاق‌مداری حرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در مناسبت‌های مختلف برگزاری این محفل قرآنی را با رویکرد تربیتی شاهد باشیم تا دانش‌آموزان در کنار قرائت قرآن و تلاوت آن، بیشتر با مفاهیم و پیام‌های اصیل قرآنی آشنا شده و انس بیشتری را با کلام الهی برقرار کنند.

صفری اضافه کرد: در نظام اسلامی مهمترین رویکرد تربیتی توجه به مبانی قرآن و کلام اهل بیت است و از همین رو سعی ما بر این است تا در مناسبت‌های مختلف نسل آینده را بیشتر با این گنج عظیم معرفتی آشنا کنیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در مصلاها و مدارس از برگزاری برنامه‌ها فیلم کوتاه و عکس تهیه و تا چهارم اردیبهشت ماه به آموزش و پرورش مناطق و نواحی ارسال کرده تا به قید قرعه جوایزی به برگزیدگان اعطا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امیدواریم با محوریت قرآن و کلام اهل بیت بیش از گذشته بتوانیم مبانی معرفتی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha