حمایت تمام‌قد دستگاه‌های‌ خدمت‌رسان از بافت تاریخی شیراز تقویت شود
کد خبر: 4135213
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

حمایت تمام‌قد دستگاه‌های‌ خدمت‌رسان از بافت تاریخی شیراز تقویت شود

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی شیراز گفت:‌ حمایت تمام‌قد میراث فرهنگی، بانک‌ها، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، فرمانداری دستگاه‌های خدمت‌رسان در سال ۱۴۰۲ از این بافت بیش از همه سال‌ها باید مشهود باشد.

محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 29 فروردین با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده از تاسیسات گردشگری مستقر در بافت تاریخی شیراز از قیمت‌های مغایر با نرخ نامه در این اماکن انتقاد کرد و از سازمان میراث فرهنگی خواست برای ساماندهی این موضوع اقدامات عملی و اثرگذار انجام دهد.

وی اظهار کرد: در بافت‌های تاریخی و فرهنگی اقدامات مهم و ارزشمندی توسط ساکنین و مدیران شاغل در حوزه گردشگری انجام شده است.

به گفته جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان، عدم رعایت نرخ مصوب یا میزان وجوه دریافتی از گردشگران و زائرین موضوع قابل تاملی در رعایت قوانین و ارائه خدمات با کیفیت در رویکرد معرفی شهر شیراز به ایرانیان و جهانیان است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه خوش سلیقگی در سنت معماری مرمت‌های سنتی و بعضاً بازآفرینی فاخر شهری و ایجاد شرایط زیست بوم قدیم شیراز در ادوار تاریخی از نقاط مثبت بافت در این روزهاست، گفت: تعدادی از سرمایه‌گذاران مرمتگران مهندسین و علاقه‌مندان به بافت و برخی از ساکنین تلاش می‌کنند غبار سالیان سال را از چهره این اثر ارزشمند بزدایند.

وی تأکید کرد: حمایت تمام‌قد میراث فرهنگی، بانک‌ها، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، فرمانداری دستگاه‌های خدمت‌رسان در سال ۱۴۰۲ بیش از همه سال‌ها باید مشهود بوده و گزارش‌های مستمر به مردم و دستگاه‌های حاکمیتی ارائه شود.

فرخ‌زاده تصریح کرد: وجود زشتی‌هایی همچون وجود معتادان متجاهر یا جلوگیری از رخ دادن سرقت‌های خرد از جمله مواردی است که ساکنان و سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی به عنوان مطالبه جدی خود از دستگاه‌های متولی قانون را پیگیری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: بی‌تردید در سایه امنیت و آرامش شاهد شکل‌گیری رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha