پایگاه‌های قرآنی در سطح کانون‌های مساجد کردستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4135122
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

پایگاه‌های قرآنی در سطح کانون‌های مساجد کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: کانون‌های مجری این طرح لازم است علاوه بر فعالیت‌های عمومی قرآن، جلسات هفتگی تلاوت مجلسی داشته باشند.

بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان امروز، 29 فروردین در جمع رسانه‌های گروهی استان کردستان گفت: اجرای طرح «هر مسجد يک پايگاه قرآنی» یکی از برنامه‌های شاخص ستاد فهما کشور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است.

وی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی افزود: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می‌شود که علاوه بر برگزاری فعالیت‌های عمومی آموزش قرآن طرح تلاوت نور، در طول سال به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم اقدام کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان به اهداف اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمی برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از جمله اهداف پایگاه‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: جزءخوانی، مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، تفسیر و آموزش روخوانی و اعتقادی این کتاب بزرگ از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح به حساب می‌آید که در هر کانون به فراخور توانمندی آن مرکز اجرا می‌شود.

کیامهر برگزاری منظم جلسات، بارگذاری مستندات با کیفیت در سامانه، سطح کیفی برگزاری جلسات تلاوت، تعداد مخاطب و تبلیغات و اطلاع رسانی را از شاخص‌های اصلی ارزیابی کانون‌ها در طرح پایگاه‌های قرآنی برشمرد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای کانون‌های فرهنگی - هنری مجری این طرح، اظهار کرد: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان اظهار کرد: کانون‌های مجری طرح قرآنی «تلاوت نور»، کانون‌های فعال در مسابقات قرآنی مدهامّتان، کانون‌های شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و کانون‌های دارای تمایل و آمادگی برای اجرای طرح، در اولویت مشارکت قرار دارند.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی - هنری می‌توانند با ایجاد ارتباط مفید و مستمر با امام جماعت مسجد و هئیت امنا، ارتباط با کانون‌های همجوار جهت اجرای برنامه‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها و با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی منظم و مؤثر از کانون‌های منتخب در این طرح باشند.

کیامهر افزود: رصد و اریابی عملکرد کانون‌ها و گزارش‌های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد از جمله عوامل مهم انتخاب کانون به عنوان پایگاه قرآنی بوده است و کانون‌هایی که عملکرد بهتری از لحاظ کمیت و کیفیت فعالیت داشته باشند به عنوان کانون برتر معرفی خواهند شد.

وی درباره حمایت‌های ستادی از کانون‌های مساجد در اجرای این طرح، یادآور شد: معرفی کانون‌های برتر در سطح ملی، حمایت مالی از کانون‌های برتر، معرفی و اعزام قاریان استانی و ملی به جلسات و تأمین تجهیزات متناسب با برنامه‌ها از جمله این حمایت‌ها است.

انتهای پیام
captcha