مساجد محفل گسترش هنر ارزشی و دینی شود
کد خبر: 4134889
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
حجت‌الاسلام کاظم شکری بیان کرد:

مساجد محفل گسترش هنر ارزشی و دینی شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی _ هنری مساجد استان البرز گفت: نیازمند بسط و گسترش هنر ارزشی و دینی در سنگر فرهنگی و اجتماعی مساجد به‌منظور تعالی روحی و معرفتی انسان‌ها هستیم.

آیین تکریم هنرمندان انقلابی مسجد

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین تجلیل و تکریم از «هنرمندان انقلابی مسجدی طی برنامه‌ای از طریق فضای صوت و تصویری وبیناری بر بستر شبکه مجازی، امروز ۲۸ فروردین‌ماه، به‌همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان البرز ویژه گرامیداشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» در محل سالن جلسات این ستاد در مجاورت پارک نهج‌البلاغه شهر کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان البرز، در ابتدای این جلسه مجازی به تبیین جایگاه هنر ارزشی و دینی پرداخت و اظهار کرد: تجلیل از آثار تولیدی فرهنگی فاخر و تکریم هنرمندان انقلابی مسجد موجب رشد فزاینده فرهنگ انقلابی مبتنی بر باورهای دینی و ایمانی می‌شود.

وی، یاد و خاطره شهید هنرمند سیدمرتضی آوینی را آغازگر هفته «هنر انقلاب اسلامی» دانست و افزود: شخصیت ممتاز این شهید والامقام برای تمامی هنرمندان فعال در عرصه هنر انقلابی اهمیت اساسی دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه عنوان کرد: استان البرز مفتخر به هنرمندان صاحب‌نام و فرهیخته‌ای در عرصه هنری به ویژه هنری که آمیخته با باورهای ایمانی و الهی و مبتنی بر پایه مسجد و معارف دینی و قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام شکری اذعان کرد: هنر و به ویژه هنر انقلابی در سنگر فرهنگی و اجتماعی مساجد جایگاه ویژه‌ای در تعالی روحی و معرفتی انسان‌ها دارد. درک این جایگاه با معرفی هنرمندان شاخص و الگوبرداری و استفاده از ظرفیت‌های اندیشه‌محور و طرح‌های نخبگانی و برنامه‌های کارآمد از آنان محقق می‌شود.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور و دیگر اعضای شورای معاونان دیگر سخنرانان محفل کشوری تبیین هنر انقلابی از طریق بستر فضای مجازی بودند که نظرات و مباحث خود را ارائه کردند.

آیین تکریم هنرمندان انقلابی مسجد


هاجر محمدی 

انتهای پیام
captcha