ترویج قرآن در کشورهای منطقه اسکاندیناوی توسط قاری برجسته قمی + عکس
کد خبر: 4133702
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

ترویج قرآن در کشورهای منطقه اسکاندیناوی توسط قاری برجسته قمی + عکس

علی علیزاده، قاری بین‌المللی اعزامی به کشورهای فنلاند، نروژ و سوئد در ایام ماه مبارک رمضان، از استقبال خوب مردم از برگزاری محافل انس با قرآن در مراکز اسلامی این کشورها خبر داد.

علی علیزاده، قاری بین‌المللیعلی علیزاده، قاری بین‌المللی اعزامی به کشورهای فنلاند، نروژ و سوئد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، با اشاره به استقبال خوب مردم کشورهای فنلاند از محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان و به‌ویژه مراسم شب‌های قدر گفت: پس از برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی در کشور فنلاند در شهرهای هلسینکی و تورکو، به کشور نروژ اعزام می‌شویم و در مراکز اسلامی واقع در اسلو محافل قرآنی ویژه علاقه‌مندان برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: پس از حضور در کشور نروژ، به استهکلم سوئد سفر می‌کنیم و در آنجا نیز به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازیم. 

قاری بین‌المللی گفت: ختم قرآن کریم، ترتیل، صوت و لحن، اقامه نماز جماعت، نماز جمعه و اجرای سرود و تواشیح در گروه‌های سنی جوانان و بزرگسال ویژه آقایان و بانوان و برگزاری نمایشگاه قرآن در شهرهای کشور فنلاند، نروژ و سوئد از جمله برنامه‌های این محافل قرآنی است.

یادآور می‌شود، این قاری ممتاز کشور و استان قم امسال به دعوت از مراکز اسلامی کشورهای منطقه اسکاندیناوی جهت تبلیغ و ترویج قرآنی، به این کشورها سفر کرد؛ هم‌چنین در ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز با سفر به فنلاند و هلند به ترویج، قرائت و آموزش قرآن کریم پرداخت.

انتهای پیام
captcha