برپایی مراسم احیای قدر در 25 بقعه شاخص قم
کد خبر: 4132778
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

برپایی مراسم احیای قدر در 25 بقعه شاخص قم

مدیرکل اوقاف استان قم از برپایی مراسم احیای شب‌های قدر در 25 بقعه متبرکه و مسجد زیر نظر اوقاف خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در 30 بقعه شهرستان قم اظهار کرد: از جمله ویژه برنامه‌های این طرح، برگزاری مراسم احیای لیالی قدر همزمان با شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در 25 بقعه، مراسم احیا و شب‌ زنده‌داری قدر تدارک دیده شده که شامل آستان مقدس امامزادگان عبدالله قلعه چم(ع)، علی بن جعفر(ع)، سید علی(ع)، جمال غریب(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، جمال‌الدین(ع)، هادی و مهدی(ع)، موسی مبرقع(ع)، ابواحمد(ع)، ابراهیم و احمد(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، سید معصوم(ع)، احمد(ع) خاکفرج، طیب و طاهر(ع)، پنج امامزاده جمککران، چهار امامزاده و مسجد کوه خضر نبی(ع) و مسجد جامع قم و همچنین بقاع شاخص شهرستان کهک هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌های مراسم احیا در بقاع ذکر شده، ابراز کرد: سخنرانی اساتید حوزوی، قرائت دعای جوشن کبیر، آیین قرآن بر سر گرفتن و مرثیه‌سرایی به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، از جمله بخش‌های مختلف این مراسم به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: همچنین در بعضی بقاع شاخص از جمله حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) و امامزادگان چهل اختران، محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشورمان تدارک دیده شده است.

اسکندری از برپایی ضیافت سحری در پایان مراسم احیای شب‌های قدر در بسیاری از بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی خبر داد و افزود: واحد فرهنگی بعضی حرم‌های مطهر از جمله آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع)، جهت رفاه حال شرکت‌کنندگان در مراسم، غرفه کودک هم راه‌اندازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha