همایش ملی «راهبردهای توسعه فضای سبز» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4132336
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

همایش ملی «راهبردهای توسعه فضای سبز» در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهرهای کویری ایران نیازمند نگاهی خاص به امر فضای سبز است، گفت: به‌همین‌منظور سازمان پارک‌ها با همکاری مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و جهاددانشگاهی استان، نخستین همایش علمی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر با هدف و محوریت دریافت مقاله و نشست‌های تخصصی برگزار می‌کند.

پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه با توجه به گسترش شهرها و تخریب محیط زیست در سال‌های گذشته نیاز انسان به برقراری ارتباط با طبیعت روز به روز بیشتر شده است، اظهار کرد: برقراری ارتباط با محیط زیست در شهرها جز با توسعه فضای سبز امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل پرداختن به امر توسعه فضای سبز در شهرها و ایجاد فضای سبز پایدار امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله توسعه فضای سبز پایدار مستقیماً با سلامت جامعه در ارتباط است، گفت: اهمیت این مسئله به‌حدی است که امروزه در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهان نگاه ویژه‌ای به این مسئله می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهرهای کویری ایران نیازمند نگاهی خاص به امر فضای سبز است، افزود: نگاه به جدیدترین پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که ایجاد فضای سبز پایدار حتی در مناطق خشک و نیمه خشک دور از دسترس نیست.

وی تأکید کرد: به‌همین‌ منظور سازمان پارک‌ها با همکاری مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و جهاددانشگاهی استان، نخستین همایش علمی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر با هدف و محوریت دریافت مقاله و نشست‌های تخصصی برگزار می‌کند.

جوادیان تصریح کرد: محورهای این همایش با نظرسنجی از نخبگان این حوزه شامل تأمین، انتقال و توزیع و بهره‌وری آب، استفاده از آب‌های نامتعارف در فضای سبز شهری، راهکارهای اصلاح خاک‌های شور و قلیا، مدیریت کنترل آفات و بیماری‌ها در فضای سبز، کاربرد ماشین‌آلات و مکانیزاسیون در فضای سبز، طراحی منظر و استفاده از المان‌های شهری متناسب با اقلیم، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند در فضای سبز، معرفی گونه‌های گیاهی سازگار در شرایط خشک و نیمه خشک در فضای سبز است.

جوادیان با بیان اینکه این همایش سوم و چهارم خردادماه در قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاقه‌مندان تا ١٠ اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند تا مقالات خود را در محورهای اعلام شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند و ٢٥ اردیبهشت‌‍ماه نیز مهلت اعلام نتایج داوری مقالات است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت همایش به آدرس www.greenspace.areeo.ac.ir یا از طریق آدرس قم، بلوار آیت‌الله طالقانی، بوستان شهدای آذر، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و شماره تماس‌های ٠٢٥٣٧٧١١٢٢٣ – ٠٩٩٠٢٤٦٣٦٧٧ اطلاعات بیشتر کسب کنند.

انتهای پیام
captcha