تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی در گرو حرکت جهادی است
کد خبر: 4132245
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی در گرو حرکت جهادی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی در گرو هم‌افزایی، تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی و حرکت جهادی با برنامه‌های متنوع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای تمام اقشار جامعه است.

حجت الاسلام علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی

حجت‌الاسلام یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی اظهار کرد: برنامه‌های خوبی طی ماه مبارک رمضان و علاوه‌ بر آن در طول سال در مساجد برگزار می‌شود تا بتوانیم مخاطبینی از همه سنین و اقشار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های قرآنی مساجد یکی از مؤلفه‌ها و فرصت‌ها در پویایی مساجد و اجرای برنامه برای مخاطبان و جذب نیروهای انقلابی است، افزود: اگر مساجد پویا و فعال‌ بوده و هماهنگی و هم‌افزایی بین مساجد بیش از پیش ایجاد شود می‌توانیم بهره بیشتر و بهتری از مساجد در راستای پررنگ‌تر شدن آن به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی داشته باشیم.

علیپور با اشاره به موانعی که در تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری وجود دارد، تصریح کرد: با هماهنگی بین امام جماعت، هیئت امنا، مسئولان فرهنگی و سایر دست اندرکاران در این حوزه و کنار گذاشتن موازی‌کاری‌ها می‌توان در تحقق این خواسته گام برداشت.

وی با مهم بر شمردن حمایت‌ بیشتر مسئولان امر و رسیدگی به دغدغه‌ها در خصوص مسائل قرآنی گفت: همه این عوامل موجب هم‌افزایی در امور به‌ویژه فعالیت‌های دینی و مذهبی می‌شود که می‌تواند در راستای رفع موانع تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی مؤثر واقع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی با اشاره به اینکه در این شهرستان مساجد بسیاری با همت عموم مردم و مسئولان تبدیل به پایگاه‌های قرآنی شده و حضور همه اقشار از جمله جوانان و نوجوانان را در برنامه‌های قرآنی شاهد هستیم، گفت: مسجد باب الحوائج بندر، مسجد انصارالحسین، مسجد سیدالشهدا نویر، مسجد کولیور همچنین مسجد گلشن را می‌توان نام برد که طرح‌های قرآنی بسیار خوبی برای عموم نمازگزاران و همچنین برای جوانان و نوجوانان دارند.

علیپور بر اهمیت حمایت مسئولان اشاره کرد و گفت: حمایت‌های مالی در پیشبرد برنامه‌های قرآنی مؤثر است و در کنار حمایت‌های مادی، از حمایت معنوی اثرگزار نباید غافل شد؛ حمایت معنوی مسئولان از تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی یعنی دغدغه مسئولان بیشتر از چیزی باشد که در حال حاضر شاهدیم و از هر فرصتی برای شکوفایی، رشد و بالندگی جلسات قرآنی استفاده کرده با هم فکری، همدلی و هم افزایی تمهیدات و مقدمات لازم را اتخاذ کنند.

وی در خصوص نقش مسئولان و دستگاه‌ها در تحقق این امر گفت: با توجه به اینکه مسئولان در یک کشور اسلامی پست خدمتی دارند تأثیر بسزایی در راستای ترویج و توسعه قرآن و فرهنگ قرآنی بین همه سطوح جامعه دارند و برای تحقق این امر اولویتشان باید مسائل قرآنی و فرهنگی باشد. فرهنگ درست نمی‌شود مگر اینکه به سمت آموزه‌های دینی و قرآنی پیش برویم و اگر در تمام مسائل زندگی به آیات نورانی وحی تدبر کنیم و برنامه‌ریزی‌ها به سمت قرآن باشد این امر محقق می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی افزود: نقطه مقابل آن اگر به سمت قرآن نرویم و آیات نورانی وحی در زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری نشود پیامدهای جبران ناپذیری دارد و جامعه به سمت انحطاط اخلاقی می‌رود در واقع اگر جامعه اخلاق‌گرا نباشد و سقوط اخلاقی در جامعه حکم‌فرما باشد پیامدهایی دارد که تبعات منفی آن کل افراد جامعه را درگیر می‌کند.

علیپور در پایان با اشاره به روایتی از معصوم(ع) گفت: روایت داریم روز قیامت کسانی از انسان شکایت می‌کنند یکی از آنها قرآن است که می‌گوید من بین شما مهجور بودم و به من عمل نکردید و حرف خدا و کتاب خدا را در زندگی جاری و ساری نکردید.

انتهای پیام
captcha