گسترش همکاری کمیته امداد قم و جهاددانشگاهی استان در حوزه اشتغال و نوآوری
کد خبر: 4132081
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

گسترش همکاری کمیته امداد قم و جهاددانشگاهی استان در حوزه اشتغال و نوآوری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی و سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم و مدیر ستفا شعبه قم جهت توسعه و گسترش زمینه‌های همکاری یبن نهادی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در دیدار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی قم به معرفی رسالت، عملکرد و اهداف جهاد دانشگاهی پرداخت و ضمن بیان دست‌آوردهای جهاد دانشگاهی به فعالیت‌های گسترده این نهاد انقلابی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش مراکز آموزشی جهاددانشگاهی به صورت تخصصی در 7 کارگروه مشغول به فعالیت هستند و مددجویان کمیته امداد می‌توانند از ظرفیت دوره‌های آموزشی جهت ارتقای سطح مهارتی و افزایش مهارت‌های توسعه فردی خود استفاده نمایند.

وی گفت: رویکرد ما در حوزه آموزش برگزاری دوره‌های تخصصی و اشتغال پذیری فراگیران و ارتقای سطح فراگیران و مشاغل نوین آینده می‌باشد و در این زمینه فعالیت و دستاوردهای خوبی صورت گرفته است.

در ادامه این دیدار یاسر شریفی، مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان قم گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی با انجام فعالیت‌های ترویجی و کاربردی به دنبال ایجاد فرهنگ نوآوری و ایده‌پردازی در استان و ارائه خدمات در حوزه اشتغال و کارآفرینی است.

وی در ادامه به سابقه همکاری‌های حوزه اشتغال و نوآوری جهاددانشگاهی با کمیته امداد قم و برگزاری رویدادهای استارتاپی و رویدادهای توانمندسازی و ورکشاپ های برگزار شده در سال ها اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر 1500نفر از مددجویان کمیته امداد در رویدادها و ورکشاپ‌های برگزار شده در حوزه اشتغال و نوآوری این مرکز شرکت کردند.

شریفی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره شغلی و کسب و کار جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمت به متقاضیان آمادگی دارد، بیان کرد جهاد دانشگاهی قم در حوزه اشتغال و نوآوری به دنبال الگویی جدید در راستای ایجاد اشتغال خانگی مبتنی بر نوآوری است و این ظرفیت وجود دارد که بتوان طرح.های مشترک در این حوزه تدوین و اجرایی کرد.

عبدالحی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مناسب جهاد دانشگاهی گفت: کمیته امداد آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف است و بطور ویژه به صورت تخصصی در زمینه‌های اشتغال و نوآوری است و آماده توسعه همکاری های مشترک هستیم.

وی ادامه داد: تمرکز حوزه اشتغال کمیته امداد بر برون سپاری خدمات این حوزه می‌باشد و به ویژه برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال محور و برگزاری رویدادهای کاربردی و مسأله محور و اجرای طرح‌های هدایت شغلی است و در سال جاری نیز همکاری‌های جدیدی در این حوزه با جهاددانشگاهی خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha