برگزاری مراسم افطار بین ادیانی در اکسپوسیتی دبی + فیلم
کد خبر: 4131382
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

برگزاری مراسم افطار بین ادیانی در اکسپوسیتی دبی + فیلم

اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی یک مراسم افطاری را با حضور صدها نفر از رهبران ادیان مختلف در اکسپو سیتی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، میدان اکسپو سیتی دبی میزبان مراسم افطاری با حضور صدها نفر از
رهبران ادیان، علمای مسلمان و مقامات اماراتی بود. 

اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی این افطاری ویژه را با حضور بیش از هزار نفر از رهبران ادیان مختلف در الوصل پلازا در اکسپو سیتی دبی ترتیب داد. 

در این مراسم افطاری علاوه بر رهبران ادیان، علمای مسلمان، مقامات اماراتی و مقامات نهادهای دیپلماتیک خارجی در امارات نیز در این مراسم حضور داشتند.

اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی هدف از این برنامه را که برای دومین سال برگزار شد تقویت روحیه تسامح دینی و هماهنگی جمعی در این شهر اعلام کرد.

حمد الشیبانی، مدیر کل این اداره گفت که این ابتکار به دنبال رویداد موفقیت‌آمیز افطاری سال گذشته با حضور بیش از 500 نفر در اکسپو سیتی دبی، برگزار شد.

وی افزود: تصمیم گرفتیم در دومین یکشنبه هر ماه رمضان افطار گروهی را برگزار کنیم. خوشحالیم که از همه رهبران و پیروان ادیان مختلف در یک مراسم خاص میزبانی می‌کنیم. این بیانگر اصل اعتدال و خرد، مدارا و همزیستی با دیگران است. این مراسم پس از شلیک توپ رمضان از سوی  پلیس دبی در مقابل میدان الوصل آغاز شد.

نمایندگان ادیان سیک، هندو، بودایی و یهودی و کلیسای قبطی، رهبران سازمان وقف جعفری و پیروان مذهب بوهره در مراسم افطار حضور داشتند.

مارکوس استفانوس از رهبران کلیسای ارتدوکس قبطی در دبی گفت: من 22 سال است که در امارات هستم. این کشور پیام بزرگی برای جهان دارد و نشان می‌دهد که چگونه مردم می‌توانند در کنار هم زندگی کنند. بیش از 200 ملیت با آرامش و عشق و بدون مشکل در این سرزمین زندگی می‌کنند.

وی افزود: این یک روز خوش و پیامی برای جهانیان است؛ زیرا همه ما بر سر یک سفره نشسته‌ایم و افطار می‌خوریم. با وجود تفاوت‌هایمان، همه ما یکدیگر را بدون قید و شرط دوست داریم و می‌پذیریم. همه ما در انسانیت برادر هستیم. خوشحالم که اینجا هستم.

انتهای پیام
captcha