برنامه خیریه دبی برای ساخت 196 مسجد در 10 کشور جهان
کد خبر: 4143866
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

برنامه خیریه دبی برای ساخت 196 مسجد در 10 کشور جهان

انجمن «خیریه دبی» از برنامه گسترده برای ساخت 196 مسجد در 10 کشور آفریقایی و آسیایی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، این انجمن از جمع‌آوری مبلغ  حدود 780 هزار درهم امارات برای ساخت 196 مسجد در 10 کشور آفریقایی و آسیایی خبر داده است.

در گزارش درآمدهای پروژه خارجی انجمن در طول کمپین «خیر ماندگار است» در طول ماه مبارک رمضان تصریح شده است که کمک‌های مالی برای ساخت‌وساز مساجد در مناطقی که فاقد مسجد هستند، در برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی 50 درصد از هزینه‌ها را به خود اختصاص داده است. مجموع هزینه‌های خیریه و سایر پروژه‌های عمرانی خارج از کشور از سوی این انجمن روی هم رفته 15 میلیون درهم است.

کشورهایی که از این پروژه‌ها بهره می‌برند شامل سومالی، نیجر، هند، اندونزی، اوگاندا، بورکینافاسو، غنا، مصر، مالاوی، موریتانی، مالی، قرقیزستان و گینه است.

احمد السویدی، مدیر اجرایی انجمن خیریه دبی با اعلام این خبر تصریح کرد: ساخت، تعمیر و نگهداری مساجد در خارج از کشور یکی از محبوب‌ترین پروژه‌هایی است که خیرین به ویژه در ماه مبارک رمضان به دلیل ثواب فراوان این کار و با توجه به اهمیت آن و جایگاه مسجد مذهبی، اجتماعی و فرهنگی کمک‌های فراوانی را به آن اختصاص می‌دهند.

وی افزود: ساخت مساجد یکی از پروژه‌های خیریه اصیل و گسترده انجمن خیریه دبی است که مشتاق بازسازی خانه‌های خدا است. به گفته وی ساخت مرکز ایتام، بیمارستان و داروخانه، مرکز حفظ قرآن و طرح‌های مراقبت بهداشتی از دیگر طرح‌هایی است که انجمن خیریه دبی در آن فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha