دولت در کنار کارهای کلان به نیازهای فوری مردم توجه ویژه کند
کد خبر: 4130177
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
آیت‌الله سعیدی:

دولت در کنار کارهای کلان به نیازهای فوری مردم توجه ویژه کند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تقدیر از کارهای زیرساختی دولت که عموما دیربازده است، گفت: دولت در کنار کارهای کلان به نیازهای فوری مردم توجه ویژه کند.

به گزارش ایکنا از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار امیدیان، معاون اقتصادی استاندار قم که ظهر امروز هفتم اسفندماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: کارهای دولت به طور کلی کارهای کلان، زیرساختی و اساسی است که به طور طبیعی هیچ دولتی نمی‌تواند از آن غافل باشد.

وی با بیان اینکه امور زیرساختی زود بازده نیستند و ممکن است نتایج برخی از کارها در زمان تصدی همان دولت اتفاق نیفتد، گفت: اگر کار کلانی از مدت‌ها پیش شروع شده و الان به نتیجه رسیده انصاف اقتضا می کند که کسی که الان سر کار است این را بگوید و از هر نوع حاشیه‌ای که شیرینی کار را از بین ببرد پرهیز شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انصاف حافظ دیانت انسان است و جلوی زخم زبان‌ها و بدگویی‌ها را می‌گیرد، تصریح کرد: برخی از افرادی که از کشور خارج شدند برای خوش آیند بیگانگان به قدری از کشور خود سیاه نمایی می‌کنند که انگار در وجودشان یک جو مردانگی، غیرت و انصاف نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید به نیازهای ضروری و فوری مردم توجه ویژه کند، افزود: یک پدر همانطور که به نیازهای اساسی مانند تعمیرات و بازسازی خانه توجه دارد به نیازهای روزمره اهل خانه هم توجه می‌کند، در کشور ما هم نباید به بهانه کارهای کلان و زیرساختی از نیازهای روزمره مردم غافل شد.

سعیدی با تأکید بر اینکه کشور مانند یک خانه بزرگ است، گفت: همانطور که در خانه پدر، مادر، برادر و خواهر وجود دارد، کشور هم پدر دارد و آحاد مردم هم برادران و خواهران همدیگر هستند و نباید به بهانه‌های مختلف روی هم برچسب بزنند و با هم به دعوا و درگیری بپردازند.

وی گفت: افرادی که پنجه به صورت برادر خود می‌کشند و خود را فهمیده‌تر، و دیندارتر از همه می‌دانند کار نادرستی انجام می‌دهند زیرا کشور یک خانه بزرگ است که اگر خطایی صورت می‌گیرد باید بیان شود ولی نباید منجر به حذف یک عده شود بلکه باید جذب حداکثری و حذف حداقلی صورت گیرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) هم روحیه جذب حداکثری و حذف حداقلی داشتند که حتی برخی مسلمانان آتشین به این روحیه ایشان ایراد می‌گرفتند، افزود: ما نیز باید این روحیه پیامبر را در خود تقویت کنیم و اگر برای خدا این کار را انجام دهیم خداوند به کارهای ما برکت می‌دهد و کارها بهتر پیش می‌رود.

 در ادامه این دیدار محسن امیدیان، معاون اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه افزایش پایه پولی کشور از عوامل اصلی تورم است، گفت: ما رشد پایه پولی را از ۴۳.۴ به ۲۵ کاهش دادیم و در حوزه فعال‌سازی واحدهای راکد در استان قم ۶۲ واحد را که در سال‌های قبل از مدار تولید خارج شده بود احیا کردیم.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت اهتمام جدی به فعالسازی همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است، گفت: در حوزه اشتغال ما به آنچه تعهد داشتیم عمل کردیم و سال گذشته حدود ۲۰ هزار شغل با اختصاص منابع قرض الحسنه در استان ایجاد کردیم.

معاون اقتصادی استاندار قم افزود: بر اساس نرخ رشد فصلی، پیش بینی نرخ رشد سال گذشته بین ۴ تا ۵ است و این در حالی است که از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ مجموع نرخ رشد این ۶ سال به این عدد نمی‌رسید.

وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰ که اعتباراتش در بودجه سال ۹۹ دیده شوده بود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه دادیم ولی در سال ۱۴۰۱ دولت بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه در استان قم تخصیص داد که رشد قابل توجهی است.

انتهای پیام
captcha