برگزاری ۲۲ محفل ویژه قرآنی با محوریت سوره مبارکه حجرات
کد خبر: 4130085
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

برگزاری ۲۲ محفل ویژه قرآنی با محوریت سوره مبارکه حجرات

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به برگزاری ۲۲ محفل ویژه قرآنی در سطح محلات تهران با محوریت سوره مبارکه حجرات در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

مهدی سیفی، رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، به مهمترین فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان و در حال برگزاری عملیات قرآنی شهر تهران با محوریت سوره مبارکه حجرات در قالب جشنواره بین‌المللی قرآنی آرمان هستیم.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به برگزاری ۲۲ محفل ویژه قرآنی در سطح مناطق با محوریت سوره مبارکه حجرات در این جشنواره اشاره کرد و گفت: سوره حجرات از جمله سوره‌های مدنی است که در جزء بیست و ششم قرار دارد و دارای ۱۸ آیه است. سوره حجرات دربردارنده مفاهیم اخلاقی و سبک زندگی قرآنی است. عمده آیات این سوره مبارکه به اخلاق و رفتار اجتماعی انسان‌ها می‌پردازد.

وی افزود: بخش ابتدایی این سوره به نحوه تعامل مؤمنان با پیامبر اکرم(ص) و خالق هستی و روابط اجتماعی هر انسان مؤمن می‌پردازد و بخش پایانی این سوره به ایمان واقعی اشاره دارد. ایمان واقعی قلبی است و نه لسانی و لفظی، این‌ها از جمله مفاهیمی است که در جشنواره قرآنی آرمان به آن اشاره می‌شود.

سیفی تصریح کرد: بر همین اساس تولید محتوا برای بیش از ۵۰ برنامه رادیویی ویژه سوره حجرات با حضور کارشناسان حفظ، تلاوت، تفسیر و برقراری ارتباط‌های تلفنی زنده با قرآن‌دوستان و شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآنی آرمان از جمله برنامه‌های رمضانی ماست.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره قرآنی آرمان می‌توانند به تارنمای جشنواره به نشانی https://armanjashnvareh.com مراجعه کنند یا از طریق پیام‌رسان‌های داخلی با شماره ۰۹۳۵۹۹۰۱۶۱۶ در ارتباط باشند. همچنین بانوان و آقایان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه رادیویی می‌توانند به سامانه پیامکی رادیو قرآن به شماره ۳۰۰۰۰۱۰۰ پیام ارسال کنند یا با شماره‌های ۲۲۰۵۱۶۳۲- ۲۲۰۴۳۰۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشند.

وی در ادامه به حمایت از توسعه جلسات قرآن خانگی و همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی از سوی دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این خصوص اجرای محافل قرآنی ویژه بانوان با مشارکت نهاد‌ها و تشکل‌های قرآنی را در برنامه داریم. همچنین در بخش‌های آموزش روخوانی، روانخوانی، تفسیر، جزء‌خوانی در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای اجرا می‌شود. از جمله این برنامه‌ها برپایی غرفه و اجرای مسابقات قرآنی، تولید محتوا‌های آموزشی و درس‌واره‌های آموزشی در ماه مبارک رمضان است که محتوا‌های یادشده با رویکرد اخلاقی، معارفی، اعتقادی و سبک زندگی است.

انتهای پیام
captcha