دولت در انتخاب مسئولان سفارشی عمل نکند
کد خبر: 4129718
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
امام‌ جمعه میاندوآب:

دولت در انتخاب مسئولان سفارشی عمل نکند

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده گفت: قانونگذاران باید تنها به وظیفه خود که قانون‌گذاری است، عمل کنند و درگیر عزل و نصب‌ها نشوند و دولت نیز نباید خود را تضعیف کند، بلکه باید قوی و مقتدر باشد و مسئولان اجرایی را خودش نصب کند در غیر این صورت دولت قوی نیست.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب، چهارم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تمام مسائل دنیا را رصد کرده و هر آنچه که لازم باشد را در سخنرانی نوروزی بیان می‌فرمایند.

وی افزود: باید شعار امسال که «مهار تورم و رشد تولید» است، مدنظر همه مسئولان در بخش‌های مختلف قرار گیرد، قانونگذاران باید تنها به وظیفه خود که قانون‌گذاری است، عمل کنند و درگیر عزل و نصب‌ها نشوند و دولت نیز نباید خود را تضعیف کند، بلکه باید قوی و مقتدر باشد و مسئولان اجرایی را خودش نصب کند در غیر این صورت دولت قوی نیست.

امام‌ جمعه میاندوآب با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح اظهار کرد: تورم را باید کسی مهار کند که اقتصاددان باشد نه کسی که با سفارش عزل و نصب شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز همه‌پرسی تاریخی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی است که پس از پیروزی خود را به همه‌پرسی گذاشته است. کسانی که از رفراندوم حرف می‌زنند، تاریخ را مطالعه کنند و در زمین دشمن بازی نکنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به بانوان عزت و کرامت بخشیده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، نظیری در دنیا ندارد و مردم ایران اسلامی نیز در دنیا بی‌نظیر هستند که هر زمان انقلاب اسلامی نیاز داشته، مردم در صحنه و میدان بوده‌اند. این مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند و دولت و مجلس و قوه قضائیه هر کدام یک وظیفه دارند که باید در قبال مردم به آن عمل کنند.

امام‌ جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه کارها باید کارشناسی شده باشند، گفت: قوه قضائیه باید موانع تولید را از بین برده و جلوی انسان‌های زالوصفت را بگیرد و مجلس نیز قوانین صحیح وضع کرده و قوانین مورد نیاز را اصلاح کند و دولت نیز وظیفه دارد تا قوانین را به دقت اجرا کند.

وی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و انس با قرآن کریم است و همه باید به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha