اولین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو برگزار می‌شود
کد خبر: 4128030
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

اولین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو برگزار می‌شود

اولین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو با عنوان «وصال، شهدا و امام زمان(عج)» سال آینده در این روستای استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از قم، علی واحدی، دبیر جشنواره و سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو 22 اسفندماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این جشنواره گفت: بعد از برگزاری 32 یادواره دبیرخانه تصمیم گرفت تا با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده و تجارب کسب‌شده نخستین کنگره شهدای روستایی کشور را با محوریت شهدای فردو راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه این کنگره در سال ۱۴۰۲ و اولین جشنواره آن 22 اردیبهشت‌ماه سال آینده در فردو برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این جشنواره در سطح ملی است ولی محوریت آن با شهدای فردو خواهد بود.

واحدی، از برگزاری برنامه محفل وصال با موضوع شهدا و امام زمان(عج) به مناسبت نیمه شعبان امسال خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در قالب‌های مختلف از جمله فیلم، فیلم مستند، داستان، رمان، موشن‌گرافی، نثر ادبی، کتاب و نشر، دلنوشته، نقاشی، شعر و نثر ادبی و مقالات کوتاه و بلند در حال برگزاری است و علاقه‌مندان تا پایان فروردین‌ماه سال آینده فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

دبیر جشنواره و سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو، با بیان این که روستای پرافتخار فردو 125 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هم‌اکنون هم میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: امام زمان(عج)، شهدا، مهدویت، انتظار، شهادت و شهدای فردو موضوعات این جشنواره هستند و آثار توسط یک گروه از نخبگان علوم انسانی داوری خواهد شد و در هر رشته به دو اثر برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی شهدا طبق برخی ملاک‌ها، گفت: 9 شهید دانش‌آموز، 18 مورد شهید دوبرادر، یک مورد سه برادر شهید، سه مورد تک پسر شهید و 9 سردار شهید از بین مردم این روستا تقدیم انقلاب شده است که شامل شهدای امنیت، مدافع حرم، قبل انقلاب و دفاع مقدس می‌شود. 

دبیر این کنگره بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره ملی می توانند آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی به شماره 09124513310 یا 09935298292 و به نشانیی، قم، بلوار شهید کریمی، خیابان نظام پزشکی، کوی 7، پلاک7، واحد 3 کد پستی: 3739164269 ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha