ضرورت ورود فعالانه تشکل‌ها به ساماندهی امور جوانان
کد خبر: 4127787
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
استاندار کردستان تأکید کرد:

ضرورت ورود فعالانه تشکل‌ها به ساماندهی امور جوانان

استاندار کردستان گفت: مشکلاتی در حوزه ساماندهی امور جوانان استان وجود دارد که رفع آن‌ها نیازمند ورود فعالانه تشکل‌های مرتبط با حوزه جوانان است.

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، 21 اسفند در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: سیاست‌گذاری‌های این ستاد باید به سمت طراحی جدید در سال آینده پیش رود تا با قدرت بیشتری مسائل حوزه جوانان بررسی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه جوان، فراتر از برنامه‌های طرح شده در این ستاد است، افزود: موضوعات مربوط به حوزه جوانان، موضوع جامعه است که برنامه‌های آن نباید منحصر به یک هفته و یا به صورت فانتزی بررسی شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه بخش بزرگی از فعالیت‌های عمومی کشور به حوزه جوانان و زنان بر می‌گردد، بر لزوم انجام کارهای بیشتر، همراه با آسیب‌شناسی مبنایی تأکید کرد.

وی ادامه داد: آسیب‌شناسی مبنایی یعنی نگاه به مسائل حوزه جوانان صرفا سیاه و سفید نباشد، بلکه با تحلیل، ارزیابی و قضاوت منجر به تقویت انگیزه‌ها و راهگشای موانع شود.

زارعی‌کوشا با یادآوری اینکه ظرفیت‌های زیادی در همه دستگاه‌ها و جوانان کردستان وجود دارد، افزود: برای رشد و تکامل این ظرفیت‌ها فقط باید ورود جدی‌تری به این حوزه داشت.

وی با اشاره به اینکه نقش دبیرخانه‌ای اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان به عنوان هماهنگ‌کننده موضوعات این حوزه، تقویت تعامل خود با جوانان و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: برآیند این تعامل به هدف مشترکی ختم می‌شود که همان ساماندهی امور این حوزه است.

استاندار کردستان با قدردانی از سازمان فنی و حرفه‌ای در زمینه توجه به اشتغال خواستار طراحی‌های جدید و به روز در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه خلاء بخش مشاور امور جوانان در ادارات را می‌شود با نیروهای موجود به عنوان رابط فعالیت‌های امور جوانان جایگزین کرد، گفت: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد باید فعال‌تر از قبل شود چرا که در برخی شهرستان‌ها، حتی جلسات ستاد امور جوانان برگزار نمی‌شود که ناشی از ضعف دبیرخانه است.

زارعی‌کوشا تأکید کرد: از سال آینده ستاد استانی و شهرستانی با دستور کار مشخص باید فعال و برای دستگاه تکلیف ایجاد شود تا به نتایج حداقلی برسیم.

وی تقویت ارتباط با تشکل‌های جوانان را تأثیرگذار دانست و گفت: بسیاری از ابتکارات علمی و خلاقیت‌های هنری در دورهمی جوانان شکل می‌گیرد و آثار ماندگاری که شاهد آن هستیم در همین جمع‌ها شکل گرفته است.

استاندار کردستان افزوذ: خانه جوان کردستان می‌تواند محور دورهمی جوانان باشد و در این جمع‌ها، ایده‌پردازی انجام و سپس در مرحله اجرا به جامعه منتقل شود.

وی اشتغال، ازدواج و مسکن را مهم‌ترین مسائل در حوزه جوان دانست و یادآور شد: از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط دولت می‌توان برای رفع مشکلات جوانان در این سه حوزه بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha