اختصاص ظرفیت پارک ۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های اطراف جمکران
کد خبر: 4126517
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

اختصاص ظرفیت پارک ۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های اطراف جمکران

دبیر کمیته ترافیک ستاد نیمه شعبان استان قم با اشاره به اختصاص ظرفیت پارک ۵۰ هزار خودرو در پارکینگ های اطراف مسجد مقدس جمکران افزود: باند غربی برای وسایل نقلیه عمومی و وسائل امدادی به صورت دو طرفه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از قم، وحید مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۵ اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه طی سالجاری در ابتدای باند تندروی بلوار پیامبر اعظم(ص) ایستگاه‌ها و مواکب مستقر شده‌اند، اظهار کرد: باند شرقی بلوار پیامبر اعظم(ص) برای موکب‌داران و باند غربی برای وسایل نقلیه عمومی و وسائل امدادی به صورت دو طرفه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در راه‌های ورودی مسجد مقدس جمکران نقشه‌های راهیابی داده می‌شود، تصریح کرد: از اتوبان قم کاشان به سمت ایستگاه محمدیه مسیری باز می‌شود تا خودروهایی که از تهران حضور می‌یابند مستقیم از این مسیر وارد شوند.

دبیر کمیته ترافیک ستاد نیمه شعبان استان قم بیان کرد: پارکینگ‌ها دارای ظرفیت پارک ۵۰ هزار وسیله نقلیه است اما ممکن است ظرفیت با توجه به خیل عظیم جمعیت کمتر باشد.

در ادامه جلسه میثم غفوری، دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی اظهار کرد: با توجه به نقطه‌گذاری انجام گرفته موکب‌ها در ۳۱۳ مجموعه مستقر می‌شوند و تاکنون ۶۰ درصد موکب‌ها آماده شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: موکب‌ها در بلوار پیامبر اعظم از ۲۱ استان دیگر نیز راه‌اندازی شده و ۵۰ موکب نیز از اتباع کشورهای دیگر حضور یافته‌اند، بخشی از موکب‌ها ویژه بانوان است و حداقل پنج مجموعه نیز برنامه‌های دخترانه ارائه می‌دهند.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ابراز کرد: روز سه‌شنبه ۸ و نیم صبح پیاده‌روی خانواده نیروهای مسلح انجام می‌شود، همچنین آیین خطبه‌خوانی نیز ساعت ۹ و نیم صبح از حرم مطهر آغاز شده و سپس پیاده‌روی به سمت مسجد مقدس جمکران انجام می‌گیرد.

وی گفت: مادرانی که طی پنج سال گذشته بچه دار شدند از طریق مرکز بهداشت برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی انجام گرفته تا در برنامه امید آینده حضور یابند و عهد سربازی فرزندان برای امام زمان(عج) انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha