پیام استاندار قم به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان
کد خبر: 4125708
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

پیام استاندار قم به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان

استاندار قم در پيامی، فرارسيدن ميلاد با سعادت حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان را به همه جوانان و آينده‌سازان تبريك گفت.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، متن پيام سيد محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم به اين شرح است:

«بسمه تعالی»

بهار جوانی سرشار از شور و نشاط زندگی، فصلی بی‌بديل و تكرارنشدنی از حيات آدمی و نسل جوان سرمايه اصلی كشورها و نيروی پيشران جامعه محسوب می‌شود. استفاده مطلوب و مؤثر از ظرفيت نيروی جوانی و نقش سازنده و تحول‌آفرين آن در مسير توسعه و پيشرفت جامعه، موضوع مهمی است كه همواره و در هر مقطع تاريخی حائز اهميت كليدی بوده و با تكيه بر عزم و اراده و توان جوانان می‌توان به موفقيت‌های بزرگی دست يافت. ایران اسلامی به عنوان کشوری جوان و بهره‌مند از جوانانی با ايمان، خلاق، توانمند و با بصيرت، يكي از جوان‌ترين و پرفرصت‌ترين كشورهای جهان بشمار می‌آيد و در پرتو اعتماد به نسل جوان و سپردن مسئوليت‌های كليدی به اين قشر تأثيرگذار در طول سال‌های پس از پيروزی شكوهمند انقلاب اسلامی به ويژه در دوران دفاع مقدس و در بحران‌ها و شرايط سخت، افتخارات و دستاوردهای بزرگ و شيرينی را در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و... نصيب كشور كرده است. از طرفی غفلت از اين نسل و سهل‌انگاری نسبت به نيازها و مطالبات آن‌ها، تهديد بزرگی است كه می‌تواند زمينه را برای تضعيف هويت جوانان و ايجاد گسست بين نسل امروز و گذشته انقلاب اسلامی فراهم کند.

نامگذاری سالروز ولادت جوان رعنای حماسه كربلا و اسوه‌ پاکی و مردانگی حضرت علي اكبر(ع) به عنوان روز جوان، انتخابی زيبا و الهام‌بخش و حركتی ارزنده در جهت الگودهی به جوان آگاه و متعهد است. فرصت را مغتنم دانسته ضمن تبريك اين روز فرخنده سلامتی، بهروزی و موفقيت همه جوانان عزيز و آينده‌ساز كشور و استان مقدس قم را از درگاه ايزد منان مسالت دارم.

سيد محمدتقی شاهچراغی

استاندار قم 

انتهای پیام
captcha