تاکتیک‌های نظامی جمهوری اسلامی زاییده فکر جوانان ایرانی است
کد خبر: 4125286
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
سیاری:

تاکتیک‌های نظامی جمهوری اسلامی زاییده فکر جوانان ایرانی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه تاکتیک‌های ما در عرصه نظامی کاملاً داخلی و زاییده فکر جوانان ایرانی است، گفت: امروز هیچ‌کس حتی فکر تهدید علیه منافع ایران را به خود راه نمی‌دهد.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، شب گذشته، 9 اسفند در پانزدهمین یادواره سالروز تشییع پنج شهید گمنام دانشگاه شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: در این رابطه برنامه‌های مخلتفی برگزار می‌شود و یاد شهدا گرامی می‌داریم اما باید آرمان، عقاید، باور و اهداف شهدا را هم بشناسیم.

وی با بیان اینکه اگر آرمان شهدا را شناختیم می‌توانیم راه پر افتخار آنان را ادامه دهیم، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منافع استکبار جهانی در این کشور از بین رفت به همین دلیل به راحتی کشور و ملت ما را رها نمی‌کنند و تمام تلاش خود را انجام دادند تا بازگردند و به جایگاه قبلی خود برسند.

سیاری اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی علاوه بر اینکه منافع خود را در این کشور از دست داد، جایگاهش نیز در نظام جهانی آسیب دید زیرا انقلاب اسلامی ما الهام‌بخش برای بسیاری از کشورها بود که تحت سلطه استکبار بودند که می‌توان با استکبار مبارزه کرد و به همین دلایل استکبار جهانی کینه بزرگی نسبت به انقلاب اسلامی دارد و با آن مبارزه می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: نخستین اقدامی که استکبار علیه انقلاب اسلامی ما انجام داد راه‌اندازی اختلافات قومی و مذهبی در کشورمان بود و در همین راستا افراد زیادی را ترور کردند به طوری که 17 هزار شهید ترور در کشورمان داریم.

وی جنگ تحمیلی را بزرگترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند. در آن دوران از 27 کشور اسیر داشتیم یعنی یک جنگ جهانی علیه ما راه انداختند.

سیاری بیان کرد: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرزهای دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند اما دفاع مقدس ما تنها جنگ طی دو قرن و نیم بود که در آن حتی یک سانتی متر از خاک کشورمان جدا نشد در صورتی که قبل از آن در هر جنگی که در این کشور رخ می‌داد بخشی از این خاک جدا می‌شد.

هدف شهدا حفظ و صدور انقلاب اسلامی بود

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه هدف شهدای ما حفظ انقلاب و صدور آن بود زیرا می‌خواستند انقلاب اسلامی الهام‌بخش باشد و ملت‌های تحت سلطه بدانند که می‌توان علیه استکبار انقلاب کرد و مستقل بود، گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ استقلال، ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی از دیگر اهداف شهدای ما بود.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در جشن 44 سالگی انقلاب اسلامی گفت: به همه ثابت شد که انقلاب اسلامی در دل ملت ایران جای دارد و این ملت از انقلاب خود حمایت می‌کنند و این همان هدف و راه شهدایی بود که تقدیم انقلاب اسلامی شد.

سیاری تأکید کرد: اگر امروز ادعا می‌کنیم که باید راه شهدا را ادامه دهیم یعنی باید در جهت حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن حرکت و تمامیت ارضی کشور حرکت کنیم و این مسئله هم نیاز به انسجام و وحدت ملی دارد تا بتوانیم در مقابل تهدیدات خارجی مانند کوه ایستادگی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه شهدای ما از اقشار مختلف مردم از اعم از نیروهای نظامی، مردم، دانشجویان، اساتید دانشگاه ها و  غیره بودند، به تبیین برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دستاوردهای ارتش در دوران انقلاب اسلامی همگی مرهون خون شهدا و همت جوانان در همین دانشگاه‌هاست که به راحتی به دست نیامده است و با محدودیت‌های زیادی مواجه بوده است.

تحریم‌ها در کشور مسئله جدیدی نیستند

وی با بیان اینکه تحریم‌ها در کشورمان مسئله جدیدی نیستند بلکه تحریم‌ها علیه کشور ما از 6 ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در بعد نظامی آغاز شد، گفت: حرکت انقلاب اسلامی با فرماندهی و مدیریت جهادی موجب شده است تا بتوانیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم.

سیاری مقایسه‌ای نسبت به وضعیت قبل و بعد از انقلاب کرد و افزود: توان رزمی، دفاعی، آفندی و جنگ کشورمان هرچقدر بالاتر باشد قدرت بازدارندگی بیشتری خواهد داشت که توان رزم هم شامل نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و تأسیسات و همچنین طرز تفکر و تاکتیک است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: قبل از انقلاب تمام آموزش نیروهای متخصص در خارج از کشور بوده است و اگر صنایعی در وزارت جنگ داشتیم تماماً بحث انتقال تکنولوژی بوده است که با اینکه از ایده تا محصول کار کنیم خیلی متفاوت است لذا قبل از انقلاب اگر تولیدی انجام می‌شده، کپی برداری بوده است.

وی یادآور شد: تجهیزات جنگی ما قبل از انقلاب خوب بود و با همان‌ها هم جنگیدیم اما تعمیر، نگهداری و نوسازی و نرم‌افزاری آن دست ما نبوده است همگی مربوط به غرب بود و ما فقط کاربر بودیم اما فرزندان امام(ره) با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و کمک دانشگاه در کمترین زمان ممکن توانستند بر این فناوری تسلط پیدا کنند.

خودکفایی در آموزش نیروهای انسانی

سیاری با تأکید بر اینکه اگر به دنبال استقلال و خودکفایی هستیم باید فکری انجام دهیم و تجهیزات خود را به روز کنیم، گفت: زمانی تمام تأسیسات ما را خارجی‌ها می‌ساختند اما امروز مهندسان ایرانی به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند. زمانی در رزمایش‌های خود از تاکتیک‌های غرب استفاده می‌کردیم و خلاقیتی نداشتیم اما دفاع مقدس باعث شد تا تاکتیک‌های خودمان را داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: با خلاقیت، نوآوری، تعویض تاکتیک‌ها و به‌کارگیری هوش همه جوانان توانستیم 8 سال دفاع مقدس را پشت سر بگذاریم و بعد از جنگ هم در بحث آموزش نیروهای متخصص در داخل کشورمان اهتمام ورزیدیم به طوری که امروز در ارتش 7 دانشگاه برای تربیت افراد متخصص داریم یعنی حتی در آموزش نیروهای انسانی هم کاملاً خودکفا هستیم البته به این معنا نیست که تبادل علم نداریم.

وی با بیان اینکه امروز قریب 80 درصد تجهیزات ما بومی است که برای ساخت آن‌ها نیروهای دانشگاهی به کمک نیروهای مسلح آمده است، گفت: امروز ناوشکن و ناوموشک‌انداز می‌سازیم در صورتی که در قبل از انقلاب حتی زیردریایی هم نداشتیم. قبل از انقلاب هیچ موشکی نداشتیم اما امروز موشک نقطه زن داریم و توان موشکی و پهبادی ما در دنیا زبانزد است.

سیاری با تأکید بر اینکه تاکتیک‌های ما در عرصه نظامی کاملاً داخلی و زاییده فکر جوانان ایرانی است، بنابراین در نیروی انسانی، تجهیزات و تأسیسات کاملاً استقلال داریم، افزود: امروز توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش، سپاه، فراجا و بسیج همه در کنار هم چنان است که هیچکس فکر تهدید علیه منافع ما به خود راه نمی‌دهد؛ درست است تهدید وجود دارد و ما هم با تهدید آشنا هستیم و با آن مقابله می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی  با بیان اینکه امروز مرزها در امنیت کامل است و توان دفاعی ما کامل بالاست و هیچ دشمنی به خود اجازه تجاوز را نمی‌دهد، گفت: ما در ارتش جمهوری اسلامی همیشه بحث مردم یاری را در دستور کار داریم و در هر گوشه‌ای از کشور و حوادث اعم از سیل، زلزله، آتش‌سوزی و ... حتماً برای ثابت کردن ارتش فدای ملت در تمام عرصه‌ها حضور داریم و ضمن مردم یاری، آمادگی خود را برای مقابله با دشمن حفظ می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha