برگزاری سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» در مشهد
کد خبر: 4124780
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

برگزاری سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» در مشهد

سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» در مرحله نهایی، با حضور ۲۵ نفر از نوجوانان قرآنی سراسر کشور، ۱۱ اسفندماه در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» در مشهدسروش عظیمی، دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی «ترنم وحی»، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» امسال همانند سال‌های گذشته با مجوز ستاد مسابقات عالی کشور، آغاز به‌کار کرد. این جشنواره با دیگر جشنواره‌های سراسر کشور متفاوت است، به این معنا که متسابقان حاضر در این جشنواره، باید در چهار رشته قرائت اذان، قرائت تقلیدی، قرائت تطبیقی و قرائت ترتیل به‌طور همزمان شرکت کنند و نفر اول جشنواره با کسب مجموع امتیازات در این 4 رشته، به‌عنوان پدیده قرآنی کشور انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پیش‌بینی صورت گرفت که مرحله نهایی و کشوری این دوره از جشنواره «ترنم وحی» در استان هرمزگان برگزار شود، اما به‌دلیل استقبال متسابقان در سراسر کشور که ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند، این درخواست صورت گرفت که مرحله نهایی این جشنواره در مشهد برگزار شود.

عظیمی با بیان اینکه حدود 25 نفر از نوجوانان زیر 17 سال از سراسر ایران که توانستند امتیاز بالایی در مرحله نیمه نهایی کسب کنند، در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: در روز چهارشنبه 10 اسفندماه، متسابقان حاضر در این دوره از مسابقات، در کارگاه تخصصی تجوید، صوت و لحن شرکت می‌کنند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» گفت: قراء بین‌الملل، جواد پناهی، محسن موسوی بلده، محمود لطفی‌نیا، مهدی حسنی، سیدجواد حسینی، حمید شاکرنژاد، قاسم مقدمی، علی‌اصغر شعاعی، رضا عابدین‌زاده، محمدمهدی رجبی، مجتبی جاویدی، مهدی علمخواه، محمد بهرامی، محمد علیزاده، علی علیزاده، جعفر فردی و حسین اخوان‌اقدم، قضاوت و داوری سومین جشنواره ملی «ترنم وحی» را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره «ترنم وحی» روز پنج‌شنبه ساعت 7:30 با اجرای محمد ارژنگ و با تلاوت قاری بین‌المللی جواد پناهی و قاسم مقدمی همراه خواهد بود، افزود: تلاوت محمد امین کهن، قاری نوجوانی که سال گذشته به‌عنوان پدیده قرآنی انتخاب شد و همچنین تجلیل از 6 خانواده قرآنی مشهد، از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه است و مسابقات به‌طور رسمی از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 18 آغاز به‌کار خواهد کرد.

عظیمی گفت: اختتامیه این دوره از مسابقات نیز با اجرای عباس سلیمی استاد و پیشکسوت قرآن، در همان روز، ساعت ۲۰ تا ۲۲ با تقدیر از نفرات برتر، در سالن همایش‌های بین‌المللی مدینه‌الرضا(ع)، برگزار می‌شود و به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha