جای خالی استاد راهنما در سالن مسابقات قرآن
کد خبر: 4123100
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
ماندگارمهر بیان کرد:

جای خالی استاد راهنما در سالن مسابقات قرآن

ناظر ستاد عالی مسابقات در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، درباره چرایی حذف استادراهنما از سالن مسابقات، گفت: در جریان دلیل حذف نیستم اما جای خالی استادراهنما در مسابقات حس می‌شد.

الهام ماندگار مهر،الهام ماندگار مهر، ناظر ستاد عالی مسابقات در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا درباره روند برگزاری روز نخست رقابت بانوان، گفت: امروز شاهد اجرای سه نفر از حافظان کل از کشورها‌ی ایران، عراق و تونس و سه نفر از مرتلان از کشورهای عراق، ترکیه و سریلانکا بودیم.

وی با اشاره به سطح اجرای تلاوت‌ها، افزود: سطح رقابت‌ها به دلیل غربال‌گری مرحله مقدماتی، مطلوب بود البته یکی از حفاظ کمی ضعیف‌تر از سایر رقبای خود به اجرا پرداخت که آن هم شاید به دلیل جایگاه، فضای مسابقات و ... بود.

برگزاری مسابقات بخش بانوان در سالن اصلی اجلاس

ماندگارمهر درباره برگزاری مسابقات بخش بانوان در همان سالنی که رقابت آقایان انجام می‌شود، اضافه کرد: یکی از زیبایی‌های این دوره از مسابقات این بود که بانوان در سالن اصلی اجلاس به رقابت پرداختند و این موضوع یکی از جلوه‌های بارز تغییر بود؛ این امر، حس خوب و اعتماد به نفس بالاتری به بانوان فعال قرآنی می‌دهد و همچنین شاید زمینه تشویق برای افراد بیشتری را برای رسیدن به این عرصه و اجرا در این جایگاه، فراهم کند، چنانکه با بازخوردهایی از سوی بانوان قرآنی روبرو شدم.  

ناظر ستاد عالی مسابقات بیان کرد: در رشته حفظ سه سؤال 15 سطری طبق قرعه پرسیده می‌شد و در رشته ترتیل نیز مرتلان به اجرای ترتیل 25 سطری می‌پرداختند که به طور کامل ارزیابی می‌شوند.

وی درباره چرایی حذف استاد راهنما از سالن مسابقات، گفت: در جریان دلیل این حذف نیستم اما قطعاً حضور استادراهنما می‌توانست مؤثر باشد؛ گویا متسابقان پیش از مسابقه، جلسات آموزشی داشتند و کارگاه‌های آموزشی نیز بعدازظهرها برای عموم و یا متسابقان برگزار می‌شود اما جای خالی استادراهنما احساس می‌شد و معتقدم اگر درنظر گرفته می‌شد بهتر می‌بود.

ناظر ستادعالی مسابقات ادامه داد: به هر حال متسابقان هنگامی که پس از اجرا از جایگاه پایین می‌آیند، دوست دارند با حضور در کنار استاد راهنما، نکات ضعف و قوت اجرایشان تذکر داده شده، مرور شود و از تجربه اساتید بهره‌مند شوند.  

مانگار‌مهر درباره استقبال مخاطبان از روز نخست رقابت‌ها، بیان کرد: از استقبال در نخستین ساعت صبح ناامید شدم چراکه شاهد پر شدن دو و سه ردیف از سالن بودیم اما در هنگام اجرای نماینده ایران، اندک اندک سالن پر شد و در آخرین لحظات تقریباً دو سوم سالن پر شده بود. به هرحال روز نخست رقابت‌ها بودیم که امیدواریم در روزهای بعد با حضور پرشورتر بانوان همراه باشد.

یادآور می‌شود، آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از  ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است. همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا می‌شود.

ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در سالن اجلاس سران آزاد است. (مقرر شد عوامل اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات از درب شرقی سالن اجلاس سران و مدعوین از درب غربی سالن اجلاس ورود داشته باشند)

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha